15 שנות מאסר לראש ארגון שסחר בחשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים

לפי הכרעת הדין, הארגון פעל ברצף בשנים 2001-2005, ומראון נאצר עמד בראשו, כשהאחרים הם עוזריו וחייליו ; נאצר הורשע בעשרות עבירות של הוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין, בסחיטה ואיומים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר 15 שנות מאסר בפועל על מראון נאצר, שעמד בראש ארגון פשיעה, שחבריו הורשעו בעבירות מס במסגרת סחר בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שהוגשו לרשויות המס לצורך קבלת החזרי מס תשומות בעשרות מיליוני שקלים; עבירות הלבנת הון; ועבירות אלימות קשות, שנכרכו בעסקי פריטת צ'קים וגביית חובות במסגרת עסק של חלפנות כספים.

לפי הכרעת הדין, הארגון פעל ברצף בשנים 2001-2005, ונאצר עמד בראשו, כשהאחרים הם עוזריו וחייליו. נאצר הורשע בעשרות עבירות של הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין, בסחיטה ואיומים.

בנוסף למאסר בפועל גזרו עליו השופטים, ברכה אופיר תום, מרים סוקולוב וישעיהו שנלר, קנס של 3 מיליון שקל ומאסר על תנאי ל-3 שנים.

על הנאשם שאדי נאצר, שעסק בפיקוח על פעילותו של הארגון מטעמו של מרואן, נגזר עונש של 10 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי לשנתיים וקנס של מיליון שקל; על הנאשם אבי אלון, שפעל כשותפו של מרואן בעסק לחלפנות כספים והיה מעורב בעבירות האלימות והסחיטה באיומים, נגזרו 9 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי וקנס של מיליון שקל.

על הנאשם ראיד סולטאן, שנמנה על הדרג הנמוך ביותר של הארגון, הוטל עונש של 5 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי וקנס של 10,000 שקל וכן הופעל כנגדו במצטבר עונש של 4 חודשי מאסר בפועל; 4 נאשמים נוספים בתיק נדונו לעונשים שנעו בין 6 חודשי מאסר בפועל לשנת מאסר בפועל ולקנסות שנעו בין 15-25 אלף שקל.

על החברות שהורשעו בתיק הושתו קנסות כספיים כדלקמן: חברת נאצר את אלון תכשיטים, בה פעל העסק של חלפנות הכספים ופריטת הצ'קים הושת קנס של 3 מיליון שקל; על קבוצת א.ד.מ פרויקטים, שעסקה בסחר בחשבוניות פיקטיביות, הושת קנס של 3 מיליון שקל; ועל חברת א. שחם תשתיות ופיתוח, שעסקה אף היא בסחר בחשבוניות פיקטיביות, הושת קנס של 2.5 מיליון שקל. (תפ"ח 1068/05).