ה'פד' עשוי להעניק חבילת מימון ל-AIG: המניה איבדה למעלה מ-22% בנעילה

(עדכונים שוטפים) סוכנות הידיעות בלומברג מסרה כי ה'פד' עשוי להעניק חבילת חילוץ ל-AIG ; המניה איבדה מוקדם יותר היום עד 50% מערכה - למעלה ממיליארד מניות החליפו ידיים במהלך יום המסחר ; האנק גרינברג, המנכ"ל לשעבר של AIG, מעוניין לרכוש את חברת הביטוח הגדולה בעולם ; ה'פד' מינה את מורגן סטנלי לבנות תוכנית הצלה לחברה ; מושל מדינת ניו-יורק הצליח לרכך את עמדתו של ה'פד' בנוגע להצלתה של AIG

עתידה של AIG הולך ומתבהר, כשנכון לעכשיו, סוכנות הידיעות בלומברג מסרה כי הפדרל ריזרב עשוי להעניק חבילת מימון לחברת הביטוח הגדולה בעולם כדי להציל אותה מפשיטת רגל. גורם המקורב למשא ומתן בין ה'פד' ל-AIG מדווח על "אופטימיות זהירה" במהלך השיחות. המניה איבדה מוקדם יותר כ- 50%, כשבמהלך יום המסחר למעלה ממיליארד מניות החליפו ידיים. המניה ננעלה בירידה של 22.2%.

האנק גרינברג, המנכ"ל לשעבר של חברת הביטוח הגדולה בעולם, מעוניין לרכוש את חברת הביטוח. G. C.V סטאר - החברה שבבעלותו של גרינברג, עשויה לרכוש נכסים מ- AIG ולהפוך אותה לחברה פרטית. על מנת להמשיך במהלך, גרינברג זקוק לאישור של מחלקת הביטוח של ניו יורק, המאפשרת לחברה אחת להחזיק בעד 10% מ-AIG.

בכיר במשרד האוצר האמריקני הביע אמון ביציבות הכלכלית של ארה"ב והפדרל ריזרב הורה לבית ההשקעות מורגן סטנלי לבנות תוכנית חילוץ לחברת הביטוח הגדולה בעולם.

מוקדם יותר, חברת הביטוח הגרמנית מוניך רה הביעה התעניינות במספר נכסים של חברת הביטוח הגדולה בעולם. לפי רשת CNBC, מושל מדינת ניו יורק, דייוויד פטרסון, הצליח לשכנע את ה'פד' לשקול מתן עזרה ל-AIG.

רשת CNBC דיווחה מוקדם יותר, כי הממשלה "שמה כסף על השולחן" בדיונים שנערכים במסגרת המשבר ב-AIG, אחת מחברות הביטוח הגדולות בעולם. עם זאת, התפרסמו גם דיווחים סותרים לפיהם שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, מסרב להשתמש בכספי הציבור כדי לחלץ את החברה. נזכיר כי אתמול הרשויות בארה"ב השליכו חבל הצלה בשווי 20 מיליארד דולר ל-AIG.

המניה שפתחה את המסחר בצניחה של כ-65%, רשמה התאוששות לאחר הדברים ב-CNBC והירידה בה התמתנה ל-20%, אך עם פרסום הדיווחים על התנגדותו של פולסון, שבה המניה ועתה היא יורדת בכ-55%. המניה מרכזת מחזורים אדירים והשפעתה על המדדים המובילים בוול סטירט בולטת - מיד עם פרסום ההערכות כי הממשל מתעתד להצילה - נרשמו במדדים המרכזיים עליות שהגיעו עד לכ-0.7%, אולם השימחה התפוגגה מהר מאד והמדדים שוב נסחרים בטריטוריה השלילית.

העסקה עליה נודע אמש, בין AIG לרשויות הפיקוח על הביטוח במדינת ניו יורק תאפשר לחברה גישה להון בסך 20 מיליארד דולר מהחברות הבנות של עצמה כעירבון, במסגרת ניסיון נואש למנוע משבר נזילות והנמכות של דירוגי אשראי. המהלך הזה לא הצליח לשנות את דעתה של סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס, שהורידה אתמול (ב') את דירוג האשראי של AIG. הורדת הדירוג עלולה להוביל לתשלומי בטוחה בהיקף של מיליארדי דולרים כנגד עסקות הנגזרים של החברה.

סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי ארוך הטווח של AIG מ-A מינוס ל-AA מינוס, בתגובה להפסדים הכבדים שצפויה AIG לרשום בגין השקעות באג"ח מגובות משכנתאות ובנגזרי אשראי.

סוכנות הדירוג העריכה שהיא עשויה להנמיך עוד יותר את הדירוג של AIG - ייתכן שאף לקטגוריית BBB - אם AIG לא תצליח "להוציא לפועל אופציות נזילות נוספות למכור בהצלחה לפחות חלק מנכסיה העסקיים". גם חברת הדירוג מודי'ס קיצצה את דירוג האשראי של AIG מ-A2 ל-AA3. פיץ' רייטינגס הנמיכה את הדירוג של AIG מ-A ל-AA מינוס.

המהלך שעליו הכריז אמש מושל מדינת ניו יורק, דייוויד פטרסון, נועד להעניק ל-AIG, שמאזנה נפגע קשות ממחיקות ומהפסדי אשראי בהיקף של מיליארדי דולרים, פסק זמן לסגור עסקה לגיוס הון, באמצעות מכירת מניות והשלת נכסים. AIG ויועציה בילו את סוף השבוע בגיבוש תוכניות לגיוס הון בסך 40 מיליארד דולר. הסכום הזה נחוץ לחברה כדי לחזק את מאזנה ולמנוע הנמכות דירוג הרסניות.