גלאזגו ריינג'רס דיווחה על הכנסות שיא בתולדותיה - 64.5 מיליון ליש"ט

המועדון הסקוטי רשם אשתקד הכנסות של 41.8 מיליון ליש"ט ; הסיבה העיקרית לעלייה: הצלחתה של הקבוצה להעפיל עד לגמר גביע אופ"א בעונה החולפת ; בעקבות אי ההשתתפות באירופה העונה, צפויות ההכנסות ליפול

קבוצת הכדורגל גלאזגו ריינג'רס פרסמה היום (ד') את הדו"חות הכספיים שלה לשנה הפיסקאלית שהסתיימה ביוני 2008. סגנית אלופת סקוטלנד סיימה את העונה עם הכנסות שיא של כל הזמנים מבחינתה - 64.5 מיליון ליש"ט, לעומת העונה שלפני כן, אז ההכנסות הסתכמו ב-41.8 מיליון ליש"ט.

הסיבה העיקרית לעלייה בהכנסות נעוצה בקמפיין של המועדון בגביע אופ"א - ריינג'רס הצליחה להעפיל עד לגמר, אך שם נעצרה על ידי זניט סט. פטרסבורג הרוסית. החדשות הרעות מבחינת הקבוצה - השנה הם לא ישחקו באף מפעל אירופאי, לאחר שהודחו בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות על ידי קאונס הליטאית, ובעקבות כך לא ישתתפו אפילו בגביע אופ"א. כתוצאה מכך גם סכום ההכנסות צפוי לרדת משמעותית.

עוד עולה מהדו"חות כי הרווח התפעולי של ריינג'רס עמד על 8.3 מיליון ליש"ט, לעומת עונת 2006/07, אז סיימה הקבוצה בהפסד של 5 מיליון ליש"ט; החוב של הקבוצה בבנק תפח ב-5 מיליון ליש"ט ומסתכם ב-21.6 מיליון ליש"ט; ההוצאות התפעוליות גדלו ב-32% והגיעו ל-56.8 מיליון ליש"ט.

יו"ר ריינג'רס, דייויד מארי: "זה מאד מעודד לסיים את השנה עם רווח, אבל אנחנו יודעים עד כמה חשוב להצליח בזירה האירופאית על מנת לשמור על המאזנים הפיננסים. לכן, אנחנו מאד מאוכזבים שלא נשתתף השנה באף מפעל אירופאי".

אם באירופה לא רווים האוהדים של ריינג'רס נחת, הרי שלפחות בזירה המקומית הם יכולים להיות מעודדים. אחרי חמישה מחזורים בליגה הסקוטית, מדורגת הקבוצה במקום הראשון, ואף ניצחה 2-4 בחוץ לפני שבועיים וחצי בדרבי ה"אולד פירם" את היריבה השנואה סלטיק.