חיפשתם תמונה של בראד פיט באינטרנט? סיכוי של 18% שנדבקתם בווירוס

לפי מחקר של McAfee, עברייני אינטרנט משתמשים בשמות של סלבריטאים כדי לפתות קורבנות

אם חיפשתם לאחרונה מידע ברשת על בראד פיט או ביונסה, ייתכן שהכנסתם את עצמכם לסכנה. חברת אבטחת מידע גילתה כי שמותיהם של השחקן ושל הזמרת הם השמות הפופולריים ביותר בהם משתמשים עברייני אינטרנט לשם פיתוי קורבנותיהם.

ב-McAfee אמרו כי למעריצים המחפשים מידע, תמונות או שומרי מסך של פיט באינטרנט יש סיכוי של 18% להיפגע מווירוס, תוכנת ריגול או 'פישינג' (הונאה מקוונת).

ג'ף גרין, סמנכ"ל פיתוח מוצר ב-McAfee, מסביר כי "לעברייני אינטרנט יש מספר שיטות פעולה. אחת הפשוטות אך היעילות שבהן, היא שימוש בתחומי עניין פופולריים כגון רכילות על סלבריטאים, תמונות שלהם ופריטים אחרים הקשורים בהם, בתור אמצעי החדרה של וירוסים".

גולשים המחפשים מידע על ידוענים מופנים לעיתים קרובות לאתרים פיקטיביים, שלמראית עין נראים בטוחים, אך הם טומנים בחובם סכנה למחשביהם של המבקרים בהם.

שני הידוענים ה'מסוכנים' ביותר בקרב הגברים הם השחקן פיט והזמר ג'אסטין טימברלייק. בקרב הנשים הוכתרו כמסוכנות ביותר הזמרת ביונסה וכוכבת הריאליטי היידי מונטאג. אחרים ברשימה המפוקפקת הן הזמרות מריה קארי וריאנה וכוכבי הקולנוע אנג'לינה ג'ולי, ג'סיקה אלבה, קמרון דיאז וג'ורג' קלוני.

גרין ציין כי האובססיה האמריקנית לידוענים הופכת את גולשי האינטרנט בארה"ב לטרף קל עבור עברייני האינטרנט. "צריך לנקוט משנה זהירות בגלישה באינטרנט, מכיוון שאתרים הנראים מהוגנים עלולים להיות מלאים בתוכן זדוני", הוסיף גרין בהתייחסו לתוכנות דוגמת וירוסים ותוכנות ריגול העוקבות אחר הרגלי הגלישה של המשתמש. הסיבות לשימוש בתוכנות זדוניות נעות בטווח הרחב שבין איסוף מידע לצרכים שיווקיים ובין גניבת מידע רגיש העלול לשמש כאמצעי לביצוע פשעים פיננסיים.

ב-McAfee ציינו גם את שמותיהם של הכדורגלן דייויד בקהאם והשחקניות קייטי הולמס, לינדזי לוהן וקת'רין הייגל כמושאי חיפוש העלולים להוות סכנה עבור מחשביהם של הגולשים.