דאבוש פנתה למזוז: התערב באיוש הוועדה שתדון ברפורמה בשוק הטלוויזיה

יו"ר הרשות השנייה יוצאת נגד החלטתו של שר התקשורת, אריאל אטיאס, שביקש למנות לוועדה נציג השייך לדרג המקצועי ברשות השנייה ; הרפורמה בשוק הטלוויזיה תובא להצבעה בממשלה ביום ראשון הקרוב

דאבוש נגד אטיאס, מערכה שלישית: יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לא מוותרת ומנסה לטרפד את החלטתו של שר התקשורת, אריאל אטיאס, להביא את נושא הרכב הוועדה הבינמשרדית שעניינה הרפורמה בתחום השידורים להצבעת ממשלה כבר ביום ראשון הקרוב. ל"גלובס" נודע כי דאבוש פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה כי בטרם יובא נושא זה לממשלה, ייפגש מזוז עם נציגי מועצת הרשות בכדי שתוצג לו עמדתם.

במכתב כותבת דאבוש למזוז כי הרפורמה בתחום השידורים והמעבר מזיכיונות לרישיונות היא שאלה של קביעת מדיניות, דבר עליו אחראית מועצת הרשות. "באופן תמוה וללא כל הסבר המניח את הדעת, הודיעני מנכ"ל משרד התקשורת כי שינה את החלטתו וכי נציג הרשות השנייה יהיה מהדרג המקצועי. לאור זאת ולאור העובדה כי מדובר בשאלה עקרונית ומשמעותית ביקשה מועצת הרשות את הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אודות זהות נציג הרשות בוועדה. לצערי לא נתקבלה הכרעתך המשפטית בנדון, אולם הבוקר התבשרנו כי תונח בפני הממשלה הצעת מחליטים בסוגיה זו. מה שמבהיר מעל לכל ספק כי החלטת המועצה הייתה החלטה נכונה, שאם לא כן, לשם מה נדרש שינוי נוסח ההחלטה?".

כזכור, מזה תקופה ארוכה מתנהל ויכוח חריף בין דאבוש לבין שר התקשורת בעניין נציג הרשות בוועדה, דבר שמעכב באופן משמעותי את מינוי הוועדה שאמורה לסיים תוך תקופה קצרה (עד למועד הדפסת חוק ההסדרים) את עבודתה. ההחלטה האחרונה שקיבל אטיאס בעניין זה היה כי חברי הוועדה ימנו על הדרג המקצועי, כך שהמשמעות לכך היא כי מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, יהיה נציג הרשות בוועדה.

כאמור, דאבוש לא קיבלה את עמדה זו של השר ופנתה למזוז. במקביל, החליט השר להביא את הנושא להצבעת ממשלה, זאת במטרה לתת תוקף והבהרה להחלטתו. גורמים במועצה אמרו היום: "מדובר בהחלטה שערורייתית שפוגמת בסדרי מנהל תקין. יש פה ניסיון של שר לכפות עמדת ועדה עוד בטרם הקימו אותה. משרד התקשורת התהדר בחוות דעת משפטית שנעשתה על-ידו, אבל איפה היא?, למה אף אחד לא ראה אותה?".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "מטרת העלאת הנושא בישיבת הממשלה הקרובה הינה להבהיר את ההחלטה ולמנוע אי הבנות ודיוקים למיניהם בהמשך".

לא ניתן היה להשיג את תגובת דאבוש לידיעה.