אושרה קרית הספורט חיפה: במרכזה אצטדיון סמי עופר עם 32 אלף מקומות

לתוכנית החברה הכלכלית הוגשו 144 התנגדויות, שעיקרן הצורך בהסדרת בעיות התחבורה בצירים מהכרמל

תוכנית קרית הספורט החדשה בחיפה אושרה השבוע בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה, לאחר שהוגשו נגדה 144 התנגדויות. הוועדה אישרה השבוע ארבע תוכניות נוספות במחוז.

קרית הספורט בחיפה, שעלותה נאמדת ב-90 מיליון דולר, אמורה לקום במבואות הדרומיים של העיר, דרומית למשרדי חברת החשמל וסמוך לכביש 4. לפי התוכנית אמורה קרית הספורט להיות רב תכליתית ולשמש לא רק את קבוצות הכדורגל העירוניות. מתוכננים בה גם בית ספר טכנולוגי על-יסודי, מלון ספורט בן 150 חדרים ומסחר.

במרכז קרית הספורט יקום אצטדיון כדורגל שיכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א). סמי עופר, תרם 75 מיליון שקל לבניית האצטדיון, שיישא את שמו.

לפני מספר חודשים פרסמה המועצה להסדר ההימורים בספורט (טוטו) מכרז שבמסגרתו יוקצו 600 מיליון שקל למספר אצטדיונים בארץ - שניים מהם חדשים, אחד עם 32 אלף מושבים ואחד עם 16 אלף - וכן למתקנים קיימים הזקוקים לשיפוץ. הסכום שמוקצה לאצטדיון עם 32 אלף מושבים הוא 130 מיליון שקל. חיפה היא היחידה שניגשה בקטגוריית האצטדיון הגדול, אולם מכיוון שאין מי שמאייש כרגע את עמדת יו"ר הטוטו, טרם התקבלה החלטה באשר לזוכה.

החברה הכלכלית לחיפה היא יזמית התוכנית והקרקע, בשטח 145 דונם, היא בבעלות המדינה. לתוכנית הוגשו 144 התנגדויות, שעיקרן הצורך בהסדרת בעיות התחבורה בצירים היורדים מרכס הכרמל. בישיבת ועדת ההתנגדויות הראשונה הוחלט לשוב ולדון בתוכנית לאחר שיתקבל עדכון בנושא רעש ותסקיר תחבורתי ונספחי תחבורה.

ועדת ההתנגדויות אישרה את התוכנית בתנאים והדגישה שהנגישות לקרית הספורט חייבת להתבסס על שימוש בתחבורה ציבורית.

כמו כן אישרה המחוזית תוכנית פינוי-בינוי בשכונת קרית שפירנצק בעיר, המציעה פינויים של שני מבני מגורים טוריים בני 13 יח"ד כל אחד והקמת מבנה מגורים אחד בן 22 קומות ובו 100 יח"ד.

בנוסף החליטה הוועדה להפקיד תוכנית פינוי-בינוי במסלול יזמי, הכוללת מגרש מגורים בשטח 4.4 דונם סמוך לבית החולים כרמל בעיר, בין רחובות תל-מאנה, סמולנקין ורחוב הרופא. עוד אישרה הוועדה תוכנית להקמת פארק עירוני וקרית חינוך בזכרון יעקב, ואתר הטמנת הפסולת היבשה אביבית בחדרה. *