הרשות להגבלים עסקיים: עסקת רכישת מניות HOT ע"י נטוויז'ן - הסכם כובל

ההודעה נמסרה לנטוויז'ן בע"פ, ובשלב זה טרם נתקבלה עמדתה הפורמלית הסופית של הרשות ; מדובר בעסקה מה-17 באפריל בה רכשה נטוויז'ן את מניות HOT בהן מחזיק בנק לאומי (15%) תמורת 500 מיליון שקל

הרשות להגבלים עסקיים מסרה היום (ב') בעל פה לחברת נטוויז'ן מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, כי הרשות רואה ברכישה של מניות HOT על ידי נטוויז'ן, בהתאם להסכם שנחתם בין נטויז'ן לבין בנק לאומי ב-17 באפריל - משום הסדר כובל, המעורר קושי תחרותי ממשי. נטוויז'ן הודיעה כי בכוונתה לרכוש מבנק לאומי 15% מ-HOT תמורת 500 מיליון שקל ב-17 באפריל השנה.

בשלב זה טרם נתקבלה עמדתה הפורמלית הסופית של הרשות

על פי ההסכם, מותנית השלמתו בקבלת אישורים הדרושים על פי דין. לנוכח האמור בהודעת הרשות הנוכחית, הודיעה נטוויז'ן כי היא מקיימת שיחות עם הרשות להגבלים עסקיים וכי היא לומדת את עמדתה ואת השלכותיה על האפשרות לממש את ההסכם.

נציין כי כבר בתחילת חודש יוני פורסם ב"גלובס" בקשר עם עסקת נטוויז'ן-HOT כי רשות ההגבלים עשויה לטרפד את כניסת דנקנר לחברת הכבלים מאחר שברשות ההגבלים העסקיים חוששים כי העסקה תפגע בתחרות הפוטנציאלית בשוק הסלולר בשל כוונת HOT להיכנס לתחום כמפעיל סלולר וירטואלי.

ל"גלובס" נודע אז כי רשות ההגבלים ביקשה לקבל לידיה חוות-הדעת שהכין עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, בנושא כניסתה של HOT לתחום הסלולר דרך טכנולוגיית MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי). חוות-הדעת התבקשה על רקע הבדיקה שמבצעת הרשות על מידת ההשפעה על התחרות בשוק התקשורת בעקבות עסקת רכישת מניות בנק לאומי (15%) ב-HOT על-ידי נטוויז'ן, מקבוצת אי.די.בי שבשליטתו של נוחי דנקנר.