עזוב אותך מכלכלה, אהוד

ברק נפגש כבר פעמיים עם נגיד בנק ישראל ; עדיף שישאיר זאת לאחרים במפלגתו

אתמול נודע כי שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש בפעם השנייה בשבועיים האחרונים עם נגיד בנק ישראל. ברק ביקש להיפגש עם פישר כדי להתעדכן במצב הכלכלי בשווקים העולמיים ואיך זה יכול להשפיע על ישראל.

פישר, למי שלא מעורה בנושא, ממעט להיפגש עם שרי הממשלה, אם בכלל, ולבטח שלא זכורות פגישותיו עם יושבי ראש מפלגות.

ובכלל, עושה רושם כי הבטחוניסט הולך ונוטה לכיוון הכלכלי - בין ברק לבין יו"ר ההסתדרות עופר עיני יש לא מעט פגישות, כמו גם עם שרגא ברוש ולא מעט מראשי המשק.

האם אהוד ברק חותר לתפקיד שר הביטחון? קשה להאמין. מה לרמטכ"ל ה-14 של מדינת ישראל ולתיקים כלכליים? (תואר שני בתחום ניתוח מערכות באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה?) ייעוץ לכמה חברות בזמן פרישתו מהחיים הפוליטיים?

חורשי קונספירציות יגידו כי שר הביטחון מרחרח את השטח לפני מעשה בטחוני, קונספירציה שקל ועדיף לכולנו לשלול. קל יותר לראות מול העיניים כי ברק, איש ממולח שקורא היטב את המפה, הבין מה מטריד כיום את אזרחי העולם בכלל ותושבי ישראל בפרט - הכלכלה.

הטיקט הכלכלי

אם בעבר הטיקט הבטחוני היה זה שכולם רצים עליו, הרי שדווקא המתמודד הגדול של ברק, בנימין נתניהו, הבין כי הכיס האישי, המשבר בשווקים, הם הנושאים שכיום מטרידים את האזרח הקטן. גם ציפי לבני, שטרם החזיקה בתיק כלכלי, היתה יו"ר רשות החברות למי שלא זוכר.

וברק? איך אפשר כמובן לשכוח, "צונאמי כלכלי מתקרב אלינו מהעולם - הולך להיות מיתון לא פשוט", אמר לא מזמן בנוגע למשבר בשווקים, אבל מכאן ועד פגישה חרישית עם פישר המרחק גדול. הוא האיש שיודע איזו כלכלה מתאימה לנו? איך להתמודד עם משבר כלכלי עולמי?

אולי מוטב לברק לתת ליושב ראש ועדת הכספים, מי שהיה חבר בוועדה משותפת לתקציב הביטחון וחבר בוועדת הכלכלה, פרופסור לכלכלה אבישי ברוורמן, להתעסק בענייני הכלכלה וברק יישאר מר ביטחון?

כי במדינתנו, שלטון הגנרלים יישאר שלטון הגנרלים, ומי שיודע לנווט היטב כוחות בשטח, לא תמיד יידע איך לנווט כספים למקום הנכון ברגע הנכון. ניסנו כבר את משחק התיקים כשעמיר פרץ התיישב על כס שר הביטחון. הצלחה גדולה לא נחלנו שם, לכן מוטב שכל אחד יעסוק במה שמתאים לו.