מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, על היוזמות להגבלת שכר הבכירים: "כשאשתי שמעה שהרווחתי 25 מיליון שקל בשנה, היא שאלה אותי איפה אתה מחביא כסף"

"בביזנס של הנכסים המניבים אנחנו מרגישים שהכל עובד, אנחנו מרגישים חזקים. עם זאת, כל המלצה שלי, כמוביל חברה ומניה מובילה בתחום זה, תהיה נבואה לטיפשים"

"כשאשתי שמעה שהרווחתי 25 מיליון שקל בשנה, היא שאלה אותי איפה הכסף, איפה אתה מחביא אותו". כך אמר הבוקר איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן , בנימה מבודחת משהו בראיון לגל"צ, בתשובה לשאלה האם יש צורך בהגבלת שכר הבכירים.

"צריך לזכור שהחישובים של הרווח נעשים בתחמור של אופציות ומניות, כך שהמספר הזה הרבה יותר חשבונאי מתזרימי ונכון להיום, עם ירידת ערך המניה, המספר הזה רחוק רחוק", הוסיף רוז'נסקי. "לכן, אם רוצים באמת לשקול חקיקה להגבלת השכר רצוי ללמוד קודם איך מתפרסמים נתוני השכר בדו"חות".

רוז'נסקי התייחס גם לירידה החדה של כ-60% במניית דלק נדל"ן מתחילת השנה: "יש לנו נכסים בכל העולם בשווי של 24 מיליארד שקל. כל הנכסים שלנו במקום, כל השוכרים בבניינים ומשלמים שכר דירה. אף שוכר לא עזב. הביזנס, נכון לרגע זה, עובד וקיים. אז נכון, המשבר העולמי אדיר וחזק, והוא משפיע לכל הכיוונים כמו מכסחת דשא. כולם נקצצים, גם אם זה לא בצדק".

רוז'נסקי הוסיף: "אני מנהל חברה, לא מנהל מניה. אני צריך להביא את הביזנס ולא אחראי על המשקיעים. אני לא יודע מה עומקו ואורכו של המשבר, אבל אני משער שהמשבר עמוק וארוך. למדתי בחיים שהכי חשוב לשמור על הבלטה שלי, וזה מה שאני עושה. צ'קים שלנו מעולם לא חזרו".

בנוגע לשכר הבכירים הוסיף: "רוב התגמול שלנו נגזר מביצועי המניה, והשכר עצמו אינו גבוה כפי שהוא נראה. כל ה-25 מיליון האלה יכולים להיות שווים אפס תוך רבע שעה".

לסיום התבקש לספק מלת הרגעה, ואמר: "בביזנס של הנכסים המניבים אנחנו מרגישים שהכל עובד, אנחנו מרגישים חזקים. עם זאת, כל המלצה שלי, כמוביל חברה ומניה מובילה בתחום זה, תהיה נבואה לטיפשים".

אתמול (א') חשף "גלובס", כי קבוצת דלק תחלק את מניות דלק נדל"ן כדיבידנד למחזיקי מניות קבוצת דלק.