eBay מקצצת 10% מכוח העבודה; מעלה את תחזית הרווח לרבעון השלישי

הקיצוץ של כ-1,000 עובדים צפוי לחסוך לחברה כ-150 מיליון דולר ; מתכוונת לרכוש חברה לתשלומים מקוונים תמורת 820 מיליון דולר במזומן ועוד 125 מיליון דולר באופציות ; בנוסף תרכוש 2 אתרי קניות בכ-390 מיליון דולר

ענקיות הקניות ברשת, eBAY , הודיעה היום כי בכוונתה לקצץ כ-10% בכוח האדם שלה, השווים לכאלף עובדים. החברה שעדיין מציגה רווחיות יפה, נאבקת בימים אלו להשיג לקוחות חדשים.

הקיצוץ הצפוי בכוח האדם נועד להקל על העבודה השוטפת של החברה, שגם מתכננת לקצץ כמה מאות מהעובדים הזמניים שלה, ולצמצם במשרות הייעודיות. "החברה שואפת לייצר יעילות", אמר מנכ"ל eBAY, ג'ון דונהיו.

עקב הקיצוץ בכוח האדם, החברה צופה עלויות רה-ארגון בסך של 70-80 מיליון דולר, שיתבטאו ברובן ברבעון הרביעי של השנה. תהליך הרה-ארגון צפוי לחסוך לחברה כ-150 מיליון דולר במונחים שנתיים.

דונהיו אף מסר כי תחזית הרווח של החברה לרבעון השלישי של השנה תגדל מעבר לציפיות המוקדמות של החברה ביולי השנה, אם כי ההכנסות שלה צפויות להיות בטווח הנמוך של ההערכה. החברה תפרסם את תוצאות הרבעון השלישי ב-15 באוקטובר.

בתוך כך, החברה הודיעה כי מתכוונת לרכוש את החברה לתשלומים מקוונים - Bill Me Later, תמורת 820 מיליון דולר במזומן, ועוד 125 מיליון דולר באופציות על מניות. החברה אף הידיעה על כוונתה לרכוש את אתרי הקניות Danish classifieds, ו-Vehicles site bilbasen תמורת 390 מיליון דולר במזומן.