קרן המטבע הבינלאומית: "היקף המחיקות הקשורות לשוק המשכנתאות יגיע ל-1.4 טריליון דולר"

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשניות] (עדכון)"יש צורך במדיניות החלטית וברורה כדי להחזיר את האמון בשווקים" ; הדו"ח של קרן המטבע הבינלאומית התפרסם כשבוע לפני פגישה משותפת של ה-IMF והבנק העולמי, שתערך בארה"ב בסוף השבוע הקרוב

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה מהחמרה משמעותית של במצב הכלכלי של מדינות רבות, במקביל להחרפת המשבר הפיננסי העולמי. הכלכלה העולמית מגלה סימנים של האטה משמעותית. בנוסף, קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי היקף המחיקות הקשורות לשוק המשכנתאות יגיע ל-1.4 טריליון דולר. נזכיר כי לפני חמישה חודשים, ה-IMF העריכה כי היקף המחיקות במוסדות פיננסים, כתוצאה מהשקעות כושלות הקשורות לשוק המשכנתאות האמריקני, יגיע ל-945 מיליארד דולר "בלבד".

ה-IMF הודיע כי יש צורך במדיניות החלטית וברורה כדי להחזיר את האמון בשווקים. הדו"ח של קרן המטבע הבינלאומית התפרסם כשבוע לפני פגישה משותפת של ה-IMF והבנק העולמי, שתערך בארה"ב. קרן המטבע הבינלאומית העריכה כי התנודתיות שמאפיינת כעת בעיקר את הסקטור הפיננסי, תיזלוג לעבר סקטורים אחרים.

בנאום שנשא לפני כינוס שרי האוצר של מדינות 7G בוושינגטון בסוף השבוע הקרוב אמר רוברט זואליק, יו"ר הבנק העולמי, שהמשבר הפיננסי העולמי הוא "קריאת השכמה", שמחייבת שיתוף פעולה הדוק יותר בין יותר מדינות.

בתוך כך, היום (ג') אושרה חבילת מימון חדשה שנידונה היום בין הפדרל ריזרב ומשרד האוצר האמריקני, לפיה ה'פד' ירכוש כמות עצומה של חוב ללא בטחונות לטווח קצר עליו מסתמכות החברות הפיננסיות לשם פעילותן היום יומית. עד כה לא פורסם באיזה היקף ירכוש ה'פד' אג"ח קונצרניות. [לאתר המט"ח].

משרד האוצר האמריקני מסר כי התוכנית הכרחית כדי למנוע "כשלים משמעותיים" בשווקים הפיננסים ובכלכלה הריאלית. משרד האוצר יבצע הפקדה בבנק המרכזי של ניו-יורק על מנת לתמוך בחבילת המימון החדשה.