הלמן אלדובי חושף החשיפה לאיסלנד: כ-10% מנכסי הקופ"ג הוותיקות וקרן הפנסיה

בהלמן אלדובי מציינים כי החשיפה של החברה לאיסלנד היא כמעט כולה באמצעות אג"ח ממשלתיות איסלנדיות ופיקדונות נזילים דרך בנקים ישראליים

המצב הקשה של כלכלת איסלנד נותן את אותותיו גם בחסכונות של חלק מלקוחות הלמן אלדובי, שבניהול רוני הלמן ואורי אלדובי. מנתונים שמסר בית ההשקעות בתגובה לפניית "גלובס" עולה, כי כ-10% מנכסי קופות הגמל הוותיקות של החברה (הקופות שלא נרכשו מבנק יהב) ובקרן הפנסיה שבבעלותו, הושקעו באג"ח איסלנדיות.

עוד נמסר מבית ההשקעות כי בשלוש מתוך שמונה קופות גמל שנרכשו מבנק יהב יש חשיפה, אך קטנה יותר, לאג"ח איסלנדיות בהיקף של 0.4% מהנכסים. בחמש מקופות יהב ובקופת תגמולים במושבים אין חשיפה לאג"ח של מדינה זו. לבית ההשקעות גם קרן נאמנות המושקעת באיסלנד - קרן "איסלנד אג"ח ללא מניות".

בהלמן אלדובי מציינים כי החשיפה של החברה לאיסלנד היא כמעט כולה באמצעות אג"ח ממשלתיות איסלנדיות ופיקדונות נזילים דרך בנקים ישראליים. לגבי ההשקעה אומר היו"ר רוני הלמן, כי "שוקי ההון בעולם נמצאים בצונאמי כלכלי. נכון שאיסלנד מסקרנת, אבל בעוד שהקרונה ירדה מראשית ספטמבר ועד הפסקת המסחר ב-30%, בדיוק כמו תשואות שהשיגו קופות על השקעה בבנק הפועלים באותה תקופה, קופות גמל בשוק שהשקיעו באפריקה ישראל הפסידו מראשית ספטמבר ועד יום כיפור כ-52% מהשקעתן, קופות שהשקיעו בחברה לישראל הפסידו 50%, קופות שהשקיעו בגולדמן זאקס הפסידו מעל 45%, ולצערנו הרשימה ארוכה".

מתחילת השנה מציגות הסולידיות מבין קופות בנק יהב לשעבר תשואות טובות ביחס לשוק, ונמנות על הקופות המעטות בשוק שהשיגו תשואות חיוביות מתחילת השנה. גם בקופות תגמולים במושבים תשואות טובות ביחס לשוק.