בדרך לארץ: שברולט קאמארו

אצל סוכני הייבוא האישי כבר הצטברו הזמנות לאספקה של מכונית השרירים האמריקנית, ששיווקה הרשמי החל השבוע בארצות הברית. המחיר ההתחלתי לפני מס בארצות הברית: כ-83 אלף שקל לדגם עם 300 כ"ס, שהם פחות מ-170 אלף שקל אחרי מסים בארץ

לקראת דצמבר צפויים לנחות בארץ אקזמפלרים ראשונים של הדור החדש של מכונית השרירים האמריקנית "שברולט קאמרו". לא מדובר בייבוא הסדיר, שצפוי רק להתחיל בשנה הבאה, אלא ברכבי ייבוא אישי, שהוזמנו כבר לפני חודשים על ידי מעריצים מושבעים של מכונית השרירים האמריקנית וצפויים לנחות בנמל אשדוד. מעבר לעיצוב, המכונית החדשה צפויה להציע יותר כוחות סוס לשקל מכל מכונית אחרת שנמכרת כיום בז'אנר הזה בישראל.

אתמול פורסמו המחירים הרשמיים של המכונית בארצות הברית ונראה, שהם מתואמים היטב לתנאים הנוכחיים של הכלכלה שם. דגם ה-LS ההתחלתי, עם מנוע V6 מתוחכם בעל הזרקת בנזין ישירה, שמייצר 300 כוחות סוס, פלוס תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות, עולה בארצות הברית 23 אלף דולר או בתרגום לשקלים כ-83 אלף שקל. וזו לא טעות דפוס. גם אחרי מקצה אבזור מכובד, מסים ועלויות הובלה, מחיר הרכב בארץ עדיין לא יחצה את ה-180 אלף שקל. עם זאת, מקורותינו מדווחים שחלק ניכר מההזמנות הישראליות הן דווקא לדגם ה-V8 החזק, שבסיוע מנוע ה-6.3 ליטר העדכני של הקורבט מייצר 400 כ"ס בגרסה האוטומטית (הגרסה הידנית מצוידת בעוד 22 כ"ס). הדגמים הוזמנו מאובזרים היטב עם עור, גלגלי 20 אינץ' ועוד.

שברולט קאמארו

מחירה הרשמי של גרסת ה-V8 עומד בארצות הברית על כ-30 אלף דולר או בעברת כ-110 אלף שקל לפני מס. במילים אחרות במחיר (אחרי מס) של פולקסווגן גולף GTI מקבלים מפלצת אמריקנית, שיכולה לזנק מאפס למאה בכ-5 שניות ואפילו מציעה מרחב ישיבה סביב לארבעה נוסעים עם תא נוסעים מודרני ועתיר בגאדג'טים. מי אמר שלמשבר בארצות הברית אין יתרונות?

שברולט קאמארו