בית ההשקעות קוקרמן מקים קרן של 200 מיליון אירו למימון מיזמי אנרגיה חלופית

המטרה של קוקרמן היא להיכנס להשקעה בנכסים ולחיות מתזרים המוזמנים שהם מייצרים, ופחות להתפרנס מאקזיט - כלומר ממכירת הפרויקטים

בית ההשקעות הישראלי קוקרמן ושות', שעוסק בין היתר במימון פרויקטים מניבים בתחום האנרגיות המתחדשות (בדגש על מדינות האיחוד האירופי), נמצא בשלבי הקמתה של קרן פרייבט אקוויטי למימון פרויקטים בתחום בהיקף מרבי של 200 מיליון אירו.

המטרה של קוקרמן היא להיכנס להשקעה בנכסים ולחיות מתזרים המוזמנים שהם מייצרים ופחות להתפרנס מאקזיט - כלומר, ממכירת הפרויקטים. הקרן מוקמת בשותפות עם חברת ההשקעות וניהול הנכסים הגרמנית BVT ממינכן, המנהלת נכסים להפקת חשמל ירוק בהיקף כולל של 1.5 מיליארד אירו.

בית ההשקעות קוקרמן גם חתם, בשיתוף עם חברת ההנדסה והייעוץ השוויצרית Stucky, על עסקה עם קבוצת משקיעים פרטיים מדיסלדורף, גרמניה. על פי העסקה, ירכוש בית ההשקעות עבור קבוצת המשקיעים שתי תחנות כוח הידרו-אלקטריות (כלומר, המפיקות חשמל מכוח הזרימה של המים) בגיאורגיה, בהיקף ייצור של 38.5 מגה-ואט ובעלות של כ-35 מיליון דולר (כ-900 אלף דולר למגה-ואט מותקן).

במסגרת ההסכם בין הצדדים, פועל קוקרמן לרכישת שתי תחנת כוח פעילות בסמוך לבירה טביליסי - האחת, בהיקף של 20 מגה-ואט מותקן והאחרת בהיקף של 18.5 מגה-ואט מותקן. שתי התחנות הוקמו בשנות ה-60 וחייבות לעבור שיפוץ והחלפה של מערכת הטורבינות והבקרה החשמלית. הרווח של קוקרמן הוא מהעמלה שתתקבל לאחר שהעסקה תושלם, שתסתכם ב-2.5%-5% מהשווי הכולל של העסקה - שווי שטרם נקבע.

את בדיקת הנאותות מבצעת Stucky, המתמחה במתקנים הידרו-אלקטריים לייצור חשמל. שיפוץ ושדרוג התחנות יבוצע באמצעות הצוות המקומי. רכישת התחנות מותנית בהשלמת בדיקת הנאותות, בקבלת ערבות של משרד האנרגיה הגיאורגי וכן מימון חוב ארוך טווח שיועמד על-ידי בנק גרמני, בהיקף של כ-70% משווי העסקה.

בית ההשקעות קוקרמן, המתמקד בעיקר בעסקאות באירופה, נוסד ב-1993 בישראל על-ידי אדי קוקרמן, והוא עוסק בעיקר במיזוגים ורכישות ובפיתוח עסקי, בתחומים שונים ובהם נכסי נדל"ן, IT, מדעי החיים, אנרגיה קונבנציונלית ונקייה. לקוקרמן קרן הון סיכון בשם קטליסט בהיקף של 30 מיליון דולר וקרן אקוויטי בשם קטליסט 2 שסגרה גיוס של 100 מיליון דולר וכבר השקיעה בכמה חברות. מנכ"ל קוקרמן הוא גיא רביד, ומנהל תחום אנרגיה חלופית בבית ההשקעות הוא אייל הדס.