בגלל התנודתיות: הבורסה חזרה בה מכוונתה להנפיק אופציה על מניית אפריקה ישראל

לאחרונה החליטה הבורסה להנפיק אופציות על מניות ספציפיות ; בשלב ראשון הוחלט להנפיק אופציה על 5 מניות: טבע, כי"ל, הפועלים, לאומי ואפריקה

מניית אפריקה ישראל הייתה לאחת המניות החבוטות יותר במשבר האחרון. רק בשנה שעברה הייתה אפריקה החמישית בגודלה בבורסה, ונהנתה ממחזורי המסחר הגדולים ביותר בשוק. אולם מחודש מאי אשתקד המניה איבדה כ-80% והפכה לתנודתית למדי. כעת סופגת המניה מכה נוספת מבחינה תדמיתית. ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון מסלקת המעו"ף של הבורסה החליט לבטל את החלטתו ולא להנפיק, לפחות בשלב זה, אופציה על מניית אפריקה ישראל.

לאחרונה החליטה הבורסה להנפיק אופציות על מניות ספציפיות. בשלב ראשון הוחלט להנפיק אופציה על חמש מניות: טבע , כי"ל , בנק הפועלים , בנק לאומי ואפריקה ישראל. לארבע המניות הראשונות כבר נקבע תאריך ההנפקה. מנגד, החליט הדירקטוריון כי בשלב זה לא תונפק אופציה על אפריקה ישראל.

בחודשים הקרובים יחליט הדירקטוריון מי תהיה המניה החמישית עליה תונפק האופציה, אם בכלל. על-פי ההערכות בשוק ההון, הסיבה לכך שהבורסה נסוגה מכוונתה להנפיק אופציה על אפריקה ישראל, היא התגברות התנודתיות במניה בחודשים החולפים. כאמור, בשנה החולפת איבדה אפריקה עשרות אחוזים מערכה, ובימים רבים ירדה או עלתה באחוזים ניכרים למדי.

ככל הנראה, החשש הוא שהתנודתיות הגבוהה של המניה תגדיל את פוטנציאל המניפולציות שניתן לבצע בה. כמו כן, לא מן הנמנע כי העובדה שאפריקה התכווצה, ושהיא המניה ה-19 בגודלה בלבד, מרתיעה את הבורסה שכרגע מתמקדת בהנפקת אופציות על המניות הגדולות ביותר.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]

אפריקה