הנדל"ן במשבר - ותשובה מרחיב פעילות האנרגיה: דלק תשתיות תקים תחנת כוח במפעל תנובה באלון התבור ב-63 מ' ד'

התחנה, תספק חשמל למפעל תנובה ותמכור העודפים לצרכנים פרטיים ; בינואר האחרון סיכמה דלק תשתיות על הקמת תחנת כוח פרטית עבור מפעל נילית במגדל העמק

בעוד המשבר הפיננסי מכה בפעילות הנדל"ן שלה, קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה להרחיב הפעילות בתחומי האנרגיה והתשתיות. דלק תשתיות, בבעלותה המלאה של קבוצת דלק, הודיעה היום כי סיכמה עם חברת תנובה על הקמת תחנת כח פרטית בשטח מפעלה באלון תבור בסמוך לעפולה.

את ההקמה והתפעול של התחנה תבצע חברת IPP- דלק אלון תבור , חברה חדשה אשר תוקם על ידי דלק תשתיות לצורך הפרוייקט ובה תחזיק דלק 57% מהון המניות.

תחנת הכח, אשר עלות הקמתה מוערכת ב- 63 מיליון דולרים, תופעל באמצעות טורבינת גז ותפיק 55 מגהוואט חשמל, עם מערכת להשבת חום להפקת קיטור, שמן תרמי ומים קרים. התחנה תספק את צריכת החשמל והקיטור של מפעלי תנובה, כאשר עודפי החשמל יימכרו לצרכנים פרטיים.

ההתקשרות בין דלק תשתיות לתנובה הינה למשך 30 שנה, החל משנת 2011, המועד המתוכנן להתחלת פעילותה הסדירה של תחנת הכוח.

דלק תשתיות, בניהלו של סילביו וויטיניג, היא החברה הראשונה בישראל אשר הקימה תחנת כח פרטית לשימושים מסחריים.

דלק תשתיות מפעילה כיום תחנת כח בשטחו של מתקן ההתפלה באשקלון המייצרת 87 מגהוואט חשמל המשמש את מתקן ההתפלה, חברת מקורות ומפעל נילית שבמגדל העמק. התחנה, המופעלת בגז טבעי, החלה לספק חשמל באופן מסחרי החל מחודש מרס השנה .

בחודש ינואר 2008 הודיעה דלק תשתיות על כוונתה להקים תחנת כח בהספק מירבי של כ-50 מגהוואט, שתספק את מלוא תצרוכת החשמל למפעל נילית. גם תחנה זו תחל את פעילותה המסחרית בשנת 2011, כאשר עודפי הייצור שיופקו בתחנה ימכרו למפעלים נוספים באיזור התעשייה של רמת גבריאל.

מנכ"ל דלק תשתיות, סילביו וויטיניג, ציין כי "ההסכם אשר נחתם עם חברת תנובה מהווה נידבך נוסף המבסס את מעמדה של דלק תשתיות בשוק תחנות הכח הפרטיות".

לדבריו, מדיניותה של החברה מצדדת בהקמה של תחנות כח באיזורי התעשייה ברחבי המדינה, המופעלות בגז טבעי, שתאפשרנה אספקת חשמל וקיטור למפעלים הקיימים באותם איזורים וזאת תוך הפחתה משמעותית של הזיהום הסביבתי באיזורים אלה.