ממשלת יפן יוזמת צעדי חירום בניסיון לייצב את המערכת הפיננסית - הניקיי בשפל של 26 שנה

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] רק ב"גלובס" - טבלת כל השווקים בעולם ; מדד הניקיי מאבד 6.36% - מוקדם יותר היום ירד ל-7,147 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1982

ממשלת יפן קראה היום לפתוח בשורה של צעדי חירום שנועדו לייצב את בורסת טוקיו ולשקם את המערכת הפיננסי. כך מסר השר קארו יסאנו.

המהלכים אותם יוזמת הממשלה כוללים הקלות מס על רווחים מדווידנים ומניות, רכישה של מניות הבנקים על ידי הממשלה והרחבת הנגישות של הבנקים לקרנות ציבוריות. ראש ממשלת יפן, טארו אסו, אמר כי הממשלה תרחיב את התוכנית המעניקה לבנקים נגישות לקרנות ציבוריות ובנוסף תהדק את הפיקוח על מכירה בחסר של מניות (short-selling).

בורסת טוקיו ממשיכה במגמה השלילית אותה הציגה בשבוע שעבר, בהובלת מיצובישי UFJ , לאחר שעיתון הניקיי הזהיר כי הבנק ייאלץ לגייס הון. מדד ניקיי 225 יורד בחדות לאחר שבשבוע שעבר איבד כ-12% מערכו. מוקדם יותר היום הניקיי ירד ל-7,147 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1982.

בפסגת מדינות ה-G7, שנערכה במהלך סוף השבוע, הזהירו כי התחזקותו של הין מאיימת על היציבות הפיננסית. נציגי שבע המדינות המתועשות מנסים למצוא דרכים לטיפול במשבר הפיננסי החמור ביותר ב-80 השנה האחרונות. הדולר מוסיף כעת 0.42% ל-93.06 ין לדולר [לאתר המט"ח].