יפן אוסרת על מכירה בחסר של מניות ובולמת את התחזקותו של הין

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] המסחר באסיה מתנהל בעליות שערים חדות ; ממשלת יפן קראה אתמול לפתוח בשורה של צעדי חירום שנועדו לייצב את בורסת טוקיו ולשקם את המערכת הפיננסית

ממשלת יפן ממשיכה במאמצים לבלימת המשבר הפיננסי החמור במדינה, כשהיום היא אסרה על מסחר בחסר והודיעה כי היא תפעל לבלימת העלייה הנמשכת בשערו של הין. ספקולציות כי היא עשויה להתערב בשוק המט"ח הביאו לשינוי מגמה ולהתחזקותו של הדולר שמוסיף כעת כ-3% ל-95.35 ין לדולר [לאתר המט"ח].

הממשלה היפנית אסרה היום (ג') על מכירה "חשופה" של מניות בחסר, בהחלטה שתיכנס לתוקפה במיידית. מכירה "חשופה" של מניות בחסר (naked short selling) מאפשרת לסוחרים למכור מניות בהן הם עדיין לא מחזיקים.

נזכיר כי ממשלת יפן קראה אתמול (ב') לפתוח בשורה של צעדי חירום שנועדו לייצב את בורסת טוקיו ולשקם את המערכת הפיננסית. כך מסר השר קארו יסאנו.

המהלכים אותם יוזמת הממשלה כוללים הקלות מס על רווחים מדווידנים ומניות, רכישה של מניות הבנקים על ידי הממשלה והרחבת הנגישות של הבנקים לקרנות ציבוריות. ראש ממשלת יפן, טארו אסו, אמר כי הממשלה תרחיב את התוכנית המעניקה לבנקים נגישות לקרנות ציבוריות ובנוסף תהדק את הפיקוח על מכירה בחסר של מניות (short-selling).