מבטחים ומגייסים: כלל ביטוח גייסה 200 מיליון שקל מבנק הפועלים באמצעות הנפקת כתבי התחייבות נדחים

דירקטוריון מנורה מבטחים אישר גיוס 200 מיליון שקל כחוב - ככל הנראה באמצעות הרחבת סדרת האג"ח א' ; החברות נערכות לגיוס מיליוני ש' לחיזוק ההון העצמי המזערי הנדרש

בענף הביטוח הכוננות לקראת הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי נכנסת להילוך גבוה. על רקע הצפי לשחיקה ברווח הנקי בשל חולשת שוק ההון ברבעון האחרון, וההשפעה של כך על ההון העצמי, לרבות הרמה המזערית הנדרשת על-ידי משרד האוצר, מוציאות החברות לפועל תוכניות לגיוס הון. נציין, כי דמי-ניהול משתנים הנגבים בפוליסות ביטוח משתתפות ברווחים מותנות בהצגת רווחים כאמור, ובעטיין של הירידות השווקים, המשמעות היא פגיעה בהכנסות.

חברת ההחזקות של כלל ביטוח הודיעה הבוקר לבורסה כי אתמול גייסה חברת הביטוח 200 מיליון שקל מבנק הפועלים. ב-7 באוקטובר אישרה מועצת המנהלים של כלל ביטוח גיוס מרבי של 250 מיליון שקל באמצעות הנפקת כתבי התחייבות נדחים סחירים על-ידי כלל ביט - חברה בבעלותה המלאה של כלל ביטוח. זאת, במטרה לעמוד בתקנות הפיקוח על עסקי הביטוח, כאמור.

כלל ביטוח הנפיקה כאמור כתבי התחייבות נדחים. מדובר בניירות-ערך הנסחרים בדומה לאגרות חוב, אך רק חלק משוויים משמש לצורך חישוב ההון העצמי כדי לעמוד בתקנות. הזכויות בכתבי התחייבויות נדחים משניים לתביעותיהם של כל הנושים האחרים. לחברת האחזקות הון עצמי של 3.591 מיליארד שקל נכון לרבעון השני - המשקף עודף של 210 מיליון שקל ביחס להון הנדרש.

גם במנורה מבטחים מחממים מנועים לקראת פגיעה אפשרית בהון העצמי עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי. אתמול אישרה מועצת המנהלים עקרונית לגייס 200 מיליון שקל כחוב. הונה העצמי של חברת האחזקות של מנורה מבטחים נכון לסוף יוני עמד על 2.363 מיליארד שקל, גבוה ב-445 מיליון שקל מהמינימום ההכרחי, כולל שומרה.

האפשרות לגייס כפופה לתשקיף מדף שפרסמה חברת הביטוח בפברואר האחרון. מדובר ככל הנראה בהרחבת סדרה א' של אגרות החוב שלה. מועד הפדיון של הסדרה, המדורגת "Aa2" בידי מדרוג, הוא ביולי 2018 (מח"מ נטו: 5.88 שנים) והיא צמודה למדד המחירים לצרכן בתוספת ריבית קבועה בשיעור 4.28% לשנה. התשואה הנוכחית נטו של האיגרת היא 4.39% במונחים שנתיים.