מפתחת הסלולרי המודולרי מודו של דב מורן תפטר 7% מעובדיה

החברה מפטרת 37 עובדים - ומגייסת במקומם מספר זהה של עובדים בתחום התוכנה ; בנוסף מפוטרים עוד 17 עובדי החברה ; עד כה גייסה החברה 85 מיליון דולר

חברת מודו של דב מורן, עליה דובר לא מעט עם יציאתה לשוק, הודיעה היום (א') לעובדיה כי במסגרת התאמתה למצב השווקים בכוונתה לצמצם את מצבת כוח האדם בכ-7% - זאת כחלק מהמהלך לפיו פותחת החברה מרכז פיתוח תוכנה בגליל.

למעשה, החברה מפטרת 37 עובדים ומגייסת במקומם מספר זהה של עובדים בתחום התוכנה. בנוסף מפוטרים עוד 17 עובדי החברה.

פתיחת המשרד בגליל באה במקביל לגיוס קבוצה של מהנדסי פיתוח תוכנה לטלפונים סלולריים במשגב בגליל ובקרואטיה. עם השלמת מהלך זה במסגרתו קליטת עובדי הפיתוח בגליל ובקרואטיה וצמצום פעילות במטה החברה בכפר סבא תמנה החברה 260 עובדים.

עם זאת, מרחיבה מודו את מספר משרדיה לחמישה - הכוללים את מטה החברה בכפר סבא (שנרכש תמורת יותר מ-14 מיליון שקל), משרד מכירות באוסטריה, משרד עיצוב תעשייתי והנדסה מכנית בקוריאה וכאמור ומרכזי פיתוח תוכנה בגליל ובקרואטיה.

בחברה מציינים כי ההתארגנות נועדה להיערך באופן אופטימלי להשקת המוצר הנמצא בימים אלו בשלבים מתקדמים לקראת ייצור המוני.

עד כה גייסה חברת מודו 85 מיליון דולר.

מודו נוסדה בשנת 2007 על ידי דב מורן כשחזון החברה הוא לשנות את הדינמיקה של תעשיית הסלולר על ידי הפרדה בין מרכיבי עיצוב המכשיר, תכונותיו והמוח הטכנולוגי שלו.

באוגוסט 2008 פורסם כי דניאל עמיר, אנליסט המוליכים למחצה של בנק ההשקעות Lazard, צופה כי הערכות הן למכירות של כ-400 אלף יחידות של מודו בשנה הראשונה לפעילותה - כלומר 2009, מה שיסתכם בהכנסות של כ-100 מיליון דולר.

בזמנו נמסר ממודו כי "כל המספרים והספקולוציות הם שמועות".

בעבר התבטא מורן לא אחת כי הוא מצפה למכירות של כמיליארד דולר בתוך חמש שנות פעילות.