נדחתה בקשת האופוזיציה ברמה"ש להפסיק את הקשר בין העירייה לעו"ד אלדד יניב

העותרים טענו כי יניב ייעץ לראש העיר איציק רוכברגר בבחירות, ולאחר שנבחר נשכר כאחד מהיועצים החיצוניים ; השופט מודריק קרא למשרד הפנים ליצור נוהל ארצי המגדיר אילו עניינים משפטיים ניתן להעביר ליועצים חיצוניים

בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב דחה עתירה של 7 מחברי האופוזיציה בעיריית רמת-השרון, שדרשו להפסיק את התקשרות העירייה עם משרד עוה"ד אלדד יניב ושות', וחייב אותם בהוצאות ושכר-טרחת עורך דין בסך 75 אלף שקל.

השופט ד"ר עודד מודריק קרא למשרד הפנים ליצור נוהל ארצי המגדיר אילו עניינים משפטיים ניתן להעביר לטיפול יועצים חיצוניים ובאלו עניינים על היועץ המשפטי הפנימי לטפל בעצמו, וכן לקבוע דרכי פיקוח של היועץ על מה שהוא מנתב לעורכי הדין החיצוניים.

העותרים טענו כי עו"ד יניב ייעץ לראש העיר איציק רוכברגר במערכת הבחירות, ולאחר שנבחר נשכר המשרד כאחד מכמה יועצים חיצוניים, והוא מקבל את שכר-הטרחה הגבוה ביותר מביניהם. הם ביקשו לאסור על העירייה להתקשר עם המשרד ולחייב את רוכברגר אישית בהשבת הכספים ששולמו ליניב.

מודריק לא מצא אי-תקינות בעצם העסקתו של המשרד, וקבע כי אין בכך לעקר את תפקיד היועמ"ש הפנימי. כן ציין שלא הוכח שיניב העניק לרוכברגר ייעוץ פוליטי שאינו משפטי או שהיה זה שירות אישי לראש העיר, שהוסווה כשירות משפטי לעירייה עצמה.

השופט ציין כי היה ראוי שהעירייה תוציא אישורי הזמנה למשרד יניב (כפי שהוציאה לשאר המשרדים עימם עבדה), וכן שההתקשרות עם יניב לא קיבלה אישור "ועדת ההזמנות" בעירייה, אולם פגמים אלה אינם מצדיקים לאסור על העירייה את ההתקשרות עם המשרד, בין היתר משום שאין בהם חשד לשחיתות.

מודריק קבע כי אין מניעה חוקית שהעירייה תוציא עבודה משפטית במיקור-חוץ, בעיקר כשמדובר בליטיגציה. אולם העברת "משימות של ייעוץ וחוות דעת משפטית לגורמי הרשות השונים... מתקבלת על הדעת רק בשעה שאין לאל ידו של היועץ המשפטי לשאת בעולם בכוחות עצמו", וגם אז בתנאי שאין כפילות בתפקוד היועץ המשפטי.

רוכברגר והעירייה יוצגו על-ידי משרד סטריקובסקי, גל, ברוך, פורת ושות'. (עת"מ 1076/07).