ועידת G20 בברזיל: גם המדינות המתפתחות דורשות להיות מעורבות בפתרון גלובלי למיתון העולמי הצפוי

נשיא ברזיל, לואיס אינסיו לולה דה סילבה: "מדינות G7 לבדן אינן יכולות להתמודד עם המשבר בכלכלה העולמית. ההשתתפות של המדינות המתפתחות בפתרון הכרחית"

גורמים כלכליים בקרב 20 המדינות המפותחות אומרים כי הם מתכוונים לנצל את פסגת ה-G20 שתיערך בסוף השבוע בסאו פאולו בברזיל, כדי ללחוץ על מקביליהם האירופים להצטרף לתוכנית מתואמת לעידוד הכלכלה וכדי להתמודד עם המיתון המתקרב.

שרי האוצר של ברזיל, רוסיה וסין פרסמו אתמול (ו') הודעה משותפת הקוראת לפעולה מתואמת להתמודדות עם ההאטה המתפשטת. בהודעה נאמר כי "תוכנית תמריצים מתואמת חיונית לכלכלה העולמית". ברזיל, המארחת של הפסגה, לוחצת למעורבות גדולה יותר של ה-G20 במציאת פתרונות למשבר הכלכלי.

"זהו משבר גלובלי וככזה, הוא דורש פתרון גלובלי", אמר נשיא ברזיל, לואיס אינסיו לולה דה סילבה בנאום הפתיחה של הפסגה. "מדינות G7 לבדן אינן יכולות להתמודד עם המשבר בכלכלה העולמית. ההשתתפות של המדינות המתפתחות בפתרון הכרחית".

הפסגה המתחילה היום היא השנייה אי פעם שבה נפגשים מנהיגים מעשרים הכלכלות הגדולות בעולם. הפגישה הראשונה נערכה באוקטובר בוושינגטון והוגדרה "כינוס חירום". כינוס נוסף של הפורום צפוי להיערך שוב בוושינגטון ב-14 וב-15 בנובמבר.

הנשיא המיועד של ארה"ב, ברק אובמה, אינו צפוי להשתתף בדיונים, משום שהוא ייכנס לתפקידו רק ב-20 בינואר. היום (שבת) אמר הנשיא המיועד, כי עם כניסתו לבית הלבן, הוא מתכוון לקדם תוכנית נוספת לעידוד המשק האמריקני.