בקשה לייצוגית נגד דפי זהב: מעגלת למעלה את המע"מ בחשבוניות מס ללקוחות

בתביעה, בהיקף 8 מיליון שקל, נטען כי דפי זהב גובה כספים ביתר שלא כדין באמצעות עיגול סכומי מע"מ כלפי מעלה בחשבוניות המס שהיא מנפיקה בגין פרסומים שונים באמצעותה באינטרנט ובמדריך דפי זהב

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד חברת דפי זהב בהיקף של 8.15 מיליון שקל. זאת, בטענה לגביית כספים ביתר שלא כדין באמצעות עיגול סכומי מע"מ כלפי מעלה בחשבוניות המס בגין פרסומים שונים באמצעותה באינטרנט ובמדריך דפי זהב.

לדברי התובעת, עו"ד טלי ריינהולד, היא פירסמה את עצמה במשך כשנתיים וחצי באמצעות דפי זהב באינטרנט ובמדריך המסווג המודפס והמכונה "דפי זהב" היוצא לאור אחת לשנה. לטענתה, בגין השירותים השונים הנפיקה לה דפי זהב חשבוניות מס, בהן היא עיגלה את סכומי המע"מ באופן שבו כל סכום שאינו עגול ממחצית השקל ומעלה, וכולל את מחצית השקל, עוגל כלפי מעלה. בכך נטען, גבתה החברה שלא כדין עד חצי שקל לכל חשבונית מס, בה סכומי המע"מ עוגלו כלפי מעלה.

בכתב התביעה נאמר, כי אין כל הוראה בחוק מע"מ המתירה לעוסק לעגל סכומי מע"מ, בהם הוא מחייב את הצרכן הסופי. החוק מתיר עיגול סכומים רק לעוסק המגיש דו"ח מע"מ לפי חוק מע"מ.

התובעת טוענת, באמצעות עוה"ד מנחם אברמוביץ' וליטל הנדלמן-פלדי, כי כתוצאה מעיגול כלפי מעלה של סכומי המע"מ בתקופה שבין מארס 2006 ליולי 2008, בחשבוניות המס עבור שירותי הפרסום, התעשרה דפי זהב שלא כדין על חשבון לקוחותיה. טרם התקבלה תגובת דפי זהב. (ת.א. 2172/08).