אגד סוגרת את חברת הקייטרינג שלה ומפטרת 350 עובדים

דובר אגד טען כי המהלך נובע מעליית המחירים התלולה של חומרי הגלם ומוצרי המזון כתוצאה מהמשבר הכלכלי, אולם העובדות מדברות דווקא על ירידת מחירים בחודשים האחרונים

חברת אגד תיירות ונופש החליטה לסגור בתוך חודש את חברת הקייטרינג "נדיר" שבבעלותה המלאה ולפטר את כל 350 עובדיה. דובר אגד טען כי המהלך נובע מעליית המחירים התלולה של חומרי הגלם ומוצרי המזון כתוצאה מהמשבר הכלכלי, אולם העובדות מדברות דווקא על ירידת מחירים בחודשים האחרונים.

גורמים המעורים במהלך יודעים לספר כי הסיבה האמיתית לסגירת הפעילות קשורה לעובדה כי החברה לא הייתה רווחית ואף רשמה הפסדים, שלא הצדיקו כבר זמן רב את המשך הפעלתה. באגד תיירות ונופש החליטו להתמקד ב"ליבת העסק" של החברה, קרי תחום התיירות.

אם אכן רשמה חברת נדיר הפסדים, הרי שאגד לא יכולה להרשות זאת לעצמה. רק לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי אגד חייבת כ-1.5 מיליארד שקל לקרן הפנסיה הוותיקה של עובדי החברה וגמלאיה. באגד טענו בתגובה לפרסום כי מדובר בנושא שבמחלוקת, אשר נובע מאירועים שהתרחשו לפני 20 שנה.

היום (א') מסרו בחברת אגד כי "הנהלת החברה מחויבת לכל עובדי 'נדיר', לקוחותיה וספקיה ותעשה את כל הדרוש לכיבוד חובותיה של החברה עד תום". חברת נדיר קמה בשנת 1978 בבעלות חלקית (50%) של אגד תיירות ונופש. לפני כשלוש שנים רכשה אגד את מלוא האחזקות בחברה.