סוכנות הדירוג פיץ' הנמיכה את אופק דירוג האשראי של שש מדינות מתפתחות

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] פיץ' הנמיכה את אופק דירוג האשראי של דרום קוריאה, מקסיקו, רוסיה ודרום אפריקה ל"שלילי" מ"יציב" ; סין הודיעה על תוכנית סיוע בגובה 586 מיליארד דולר

סוכנות הדירוג פיץ' הנמיכה את אופק דירוג האשראי של שש מדינות מתפתחות, על רקע העמקת משבר האשראי העולמי שעלול לפגוע משמעותית באותן מדינות.

פיץ' הנמיכה את אופק דירוג האשראי של דרום קוריאה, מקסיקו, רוסיה ודרום אפריקה ל"שלילי" מ"יציב", ואת דירוגן של צ'ילה ומלזיה ל"יציב" מ"חיובי" [לאתר אפיקים סולידיים] [לאתר המט"ח].

"ההתדדרות הנמשכת במצבם של הכלכלה העולמית והשווקים הפיננסים מכבידה על הכלכלה הריאלית ומציבה את קובעי המדיניות המוניטרית של השווקים המתעוררים מול אתגרים קשים במיוחד", אמר דיוויד רילי, מנהל חטיבת דירוג האשראי הגלובלית של סוכנות הדירוג פיץ'.

דירוג האשראי של מדינה מתאר, באמצעות אותיות וסימנים, את רמת הסיכון הכרוכה ברכישת אגרות חוב של אותה מדינה, בהשוואה למדינות אחרות. ככל שהמדינה יציבה יותר כך דירוג האשראי שלה גבוה יותר. כלומר, הסיכון שמשקיע לא יקבל בחזרה את הכספים שהשקיע נמוך יותר וגם הריבית שאתה מגייסת המדינה את החוב נמוכה יותר, שכן היא מתארת את פרמיית הסיכון של אותה מדינה.

בתוך כך, נזכיר כי אתמול סין הודיעה על תוכנית סיוע בגובה 586 מיליארד דולר לעידוד הפעילות הכלכלית והצמיחה במדינה וזאת על רקע ההאטה בצמיחה העולמית בארה"ב, אירופה ויפן.

הכסף יוזרם לתשתיות כבישים, רכבות, תעופה, רווחה חברתית, תשתיות חקלאיות, רשת החשמל ושמירה על איכות הסביבה. בנוסף תפעל הממשלה הסינית לאפשר קיזוז מס בעבור רכישת נכסים קבועים כגון מכונות לשם תימרוץ ההשקעות.

סכום זה, השווה לכמעט חמישית מהתמ"ג (17.75%). סין מקווה כי צעד זה יעלה את הצמיחה במדינה, שירדה ל-9% ברבעון השלישי מ-10.4% בחצי השנה הראשונה.