נורטל דיווחה על הפסד של 3.4 מיליארד דולר ועל פיטורי 1,300 מעובדיה

יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה בצפון אמריקה הציגה את ההפסד הגדול ביותר מזה 7 שנים ; ההפסדים הסתכמו ב-6.85 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו להפסד של 32 סנט למניה ; הכנסות החברה נפלו ב-14% והסתכמו ב-2.32 מיליארד דולר ; מנית החברה נפלה השנה ב-92%

יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה ביותר בצפון אמריקה, חברת נורטל הקנדית דיווחה היום (ב') על ההפסד הגדול ביותר מזה 7 שנים. החברה גם דיווחה על פיטוריהם של 1,300 מעובדיה, ביניהם לפחות 4 מנהלים בכירים יעזבו את החברה עד סוף השנה.

ברבעון השלישי של השנה הסתכם ההפסד ב-3.4 מיליארד דולר שהם 6.85 דולר למניה, ההפסד גדול בהרבה מהתחזיות המוקדמות שצפו להפסד של 32 סנט למניה. ההפסד כולל מחיקות בהיקף של 3.2 מיליארד דולר על רקע ירידת ערך של חלק מעסקיה. בתקופה המקבילה אשתקד דיווחה החברה על רווח של 27 מיליון דולר שהם רווח של 5 סנט למניה.

הכנסות החברה נפלו ב-14% והסתכמו ב-2.32 מיליארד דולר. שורת ההכנסות עמדה בתחזיות. במהלך השנה האחרונה איבדה מניית החברה כ-92% מערכה.

האנליסט ניקוס טאודוסופולוס מ-UBS אמר: "הקשיים בשוק האשראי וההאטה בהוצאות ההון יקשו על נורטל במכירת עסקיה יותר ממה שצפתה החברה קודם לכן.