פרטנר דורשת גם שימוע בע"פ עקב דרישת משרד התקשורת לתשלום 42 מיליון שקל

פרטנר נדרשה לשלם את הסכום בגין אי תשלום אגרות תדרים ; החברה הציגה את תגובתה בכתב בפני המשרד אך היא לא מסתפקת בכך והיא מבקשת להציג את טיעוניה גם בעל-פה

חברת פרטנר תקשורת מבקשת לערוך לה שימוע בעל פה בנושא דרישת התשלום של משרד התקשורת בהיקף של 42 מיליון שקל בגין אי תשלום אגרות תדרים. פרטנר הציגה את תגובתה בכתב בפני המשרד אך היא לא מסתפקת בכך והיא מבקשת להציג את טיעוניה גם בעל-פה. על-פי הערכות במשרד התקשורת, מנכ"ל החברה, דוד אבנר, מעוניין להופיע בעצמו בשימוע.

דרישת התשלום מפרטנר בסך 42 מיליון שקל באה לאחר תהליך בדיקה ארוך שנערך באגף הספקטרום במשרד התקשורת ובו נמצא כי פרטנר, שהתחלקה בתדרים ביחד עם חברת הסלולר הפלסטינית ג'אוול, לא שילמה אגרות תדרים בגין השימוש בתדרים אלה מיום שעלתה לאוויר.

הסיבה לאי הדרישה עד עתה נחקרה במשרד התקשורת על-ידי מבקרים חיצוניים ועל-ידי מבקר המדינה והפרקליטות. כל הגופים מצאו כשלים חמורים בכך שלא גבו תשלום מפרטנר בגין אגרות התדרים במשך שנים ארוכות ולאחרונה הוחלט לתקן זאת.

פרטנר טענה בתגובה לדרישת התשלום כי היא עמדה בכל מחוייבותיה בנושא תדרים והיא לא חייבת כלום למשרד התקשורת. לדבריה, היא לא נדרשה מעולם לשלם עבור התדרים, שכן סוכם עם משרד התקשורת שלא חלות עליה חובות תשלום אגרות בגין השימוש באותם תדרים ספציפיים.

במשרד התקשורת טרם גיבשו עמדה סופית בעניין והם לומדים את תגובות פרטנר. יחד עם זאת, לאור הביקורת המקיפה שנערכה בתוך המשרד וממצאי הביקורת החיצוניים, הערכות הן שיהיה קשה מאוד שלא להטיל על פרטנר את דרישת התשלום.