העיתונאי יעקב העליון הורשע בבעילת נערה בת 14 ובמעשים מגונים באחותה בת ה-20

הפרשה נחשפה באוקטובר 2002, אז נמצאה גופתה של רעייתו יעל, מייסדת ביה"ס לאמנויות בת"א, מוטלת על המדרכה לא הרחק מביתם ; החשד היה כי התאבדה לאחר שגילתה את הקשרים המיניים של בעלה

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע הבוקר (ג') את העיתונאי לשעבר והסופר יעקב העליון (71), ב-4 אישומים של בעילה אסורה בהסכמה בנערה בת 14 ובביצוע מעשה מגונה באחותה הגדולה בת ה-20. זאת בתום משפט שארך 6 שנים.

הסניגורים, עוה"ד רונאל פישר וליאת דר, אמרו בתום הדיון שישקלו שלא לטעון לעונש ולפיכך ייתכן שגזר הדין יינתן כבר ב-27 בחודש. העונש המירבי בגין מעשה מגונה הוא 7 שנות מאסר.

הפרשה נחשפה באוקטובר 2002, אז נמצאה גופתה של רעייתו, יעל העליון (מייסדת ומנהלת בית-הספר לאמנויות בתל-אביב), מוטלת על המדרכה מתחת לביתם בתל-אביב. בני המשפחה טענו שהיא מעדה בעקבות תרופות שנטלה, אולם . החקירה הולידה את כתב האישום.

השופט חנן אפרתי העדיף את גרסת התביעה והמתלוננות לאירועים, על פני הסבריו של העליון, בשל שתי סיבות: לא הוכח שהיה למתלוננות מניע הגיוני לטפול על העליון אשמת שווא ובכך לחשוף בפומבי פרטים אינטימיים רגשיים ופיזיים על עצמן; להעליון היה מניע חזק יותר לביצוע המעשים.

אפרתי קבע כי הסתירות ואי-ההתאמות בגרסאות התביעה והמתלוננות "לא מאיינות ומקעקעות את אמינות ראיות התביעה ועדיה", משום ש"הגרעין הקשה של האירועים מעוגן ומבוסס". הוא מתח ביקורת על העליון, שהשחיר את אופיין של המתלוננות ואף כינה אחת מהן "בהמה".

מהכרעת הדין עולה, כי במשך תקופה ארוכה התכתב העליון בצ'טים ובדוא"ל עם המתלוננת הקטינה, שאת הוריה ואחותה הכיר, התכתבות אינטנסיבית שכללה מסרים מיניים. הוא הזמין אותה לסרטים, הצגות והרצאות, ובארבע מקרים נגע בגופה והחדיר את אצבעו לאיבר מינה. באחותה הוא ביצע מעשים מגונים כשצפתה אצלו בקלטת שהכינה לצורך עבודתה. בעקבות כך היא חשדה שהוא מבצע מעשים דומים גם באחותה.

העליון טען היום כי אשתו נרצחה, כשהוא רומז כנראה למתלוננות, והוסיף: "אני שלם עם עצמי, זו היתה עלילת שווא. לא היה מייל אחד מיני ולא יחסי מין. יכולתי להסכים להסדר טיעון ולקבל רק מאסר על-תנאי והיו שוכחים ממני מזמן, אבל אני חף מפשע". (ת.פ. 6606/02)