דוד עזריאלי: הפדיונות החלשים במודיעין אינם בגלל הקניון - אלא בגלל הסוחרים

יו"ר ובעלי קבוצת עזריאלי אמר את הדברים בוועידת הקניונים השנתית ; לדבריו, אין לו כוונה לבוא לקראת הסוחרים בנושא שכר-הדירה בקניון מודיעין

הפדיונות החלשים בקניון מודיעין אינם בגלל הקניון, אלא בגלל השוכרים. כך אמר היום (ד') דוד עזריאלי, יו"ר ובעלי קבוצת עזריאלי, בתדרוך עיתונאים במסגרת ועידת הקניונים השנתית המתכנסת בעיר אילת. אמש העניק יו"ר ועידת הקניונים, דדי ריזל, לעזריאלי אות מפעל חיים.

"זה לא תלוי בקניון אלא בשוכר. עם פתיחת כל קניון זה קורה. גם הקניונים המוצלחים ביותר. בשנה-שנתיים הראשונות יש תחלופה של כמה סוחרים שחשבו שיוכלו להצליח בהתחלה ולפעמים היו ממונפים מדי, לא הבינו את השוק ולא הביאו את הסחורה הנכונה. זה לא אומר שהקניון לא טוב".

בהתייחס לתנועה הדלה בקניון אומר עזריאלי: "אנחנו מקבלים דו"ח מכירות של הקניון ורואים עליה. תזכרו מה קרה בקניון איילון שזכה לכותרות 'העלייה והנפילה של קניון איילון'. אנחנו מרוצים מאוד מההתפתחות במודיעין".

עזריאלי כמו גם מנכ"ל הקבוצה מנחם עינן, ומנכ"ל קניוני עזריאלי, פאר נדיר, הבהירו כי אין להם כוונה לבוא לקראת הסוחרים במודיעין בכל הקשור לגובה דמי השכירות. "אנחנו לא מסכימים לתפיסה של תקופה קשה", אמר עזריאלי.

"אין לנו ספק שהקניון בעיר הוא סיפור הצלחה. השינוי בראש של תושבי מודיעין שיקלטו שהקניון נמצא בתוך הבית - הוא תהליך. אני רואה שהשינוי יחול בקצב מהיר ואני מציע לכל מי שמבכה על מר גורלו, שיעשה מכירות יותר טובות עם מחירים יותר טובים", אמר מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מנחם עינן.

לדברי נדיר, מדובר בתקופת צמיחה, ניסוי ותהייה של הקניון. "10% מהשוכרים מתחלפים. הרשתות הגדולות ידעו מראש שזה תהליך שלוקח זמן. זה שיש כאלה שקשה להם נובע מהרבה סיבות כמו אי תכנון וקשיים במקומות אחרים שמשליכים אותם על מודיעין. אנחנו לא מטפלים ולא עוזרים בשכר הדירה. אנחנו עוזרים בשיווק".

עזריאלי זכה היום גם להתייחסות סובלנית מצד רשת קסידי הפועלת בקניון.

"הקניון מדשדש. אני מאמין שכמו כל קניון חדש, ייקח לו חצי שנה להגיע לרמות מכירה סבירות שמצדיקות פתיחה של חנות. אני לא מדבר על רמות מכירה גבוהות, אלא על כדאיות. רמת מכירה רווחית צריכה לבוא אחרי שנה ואם הם מדברים על שנתיים, זה הרבה.

"אנחנו נכנסים לקניונים עם סבלנות, אבל ברור שאף אחד לא רוצה להפסיד במשך שנתיים", אומר משה בן-שטרית, בעל השליטה ברשת.