מסתמן: האוצר יאפשר תוספת זמנית של כוח-אדם ליישום דו"ח גרונאו

ככל הנראה תושג פשרה על 3 תקנים נוספים שיוקצו לתקופה מוגבלת למשרד התקשורת לצורך הפרויקט

משרדי התקשורת והאוצר מנסים למצוא פשרה שתאפשר את תחילת העבודה על יישום מסקנות דו"ח גרונאו. כפי שנחשף ב"גלובס", המחלוקת היא תקציבית בעיקרה, כשהאוצר לא מוכן לממן תקנים חדשים למשרד התקשורת ובנוסף דורש שחלק מהתקציב שישולם עבור חברת הייעוץ החיצונית, שאמור המשרד להעסיק בעקבות המלצות דו"ח גרונאו, יהיה מתקציב משרד התקשורת עצמו.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים ישנה התקדמות מסוימת בין הצדדים וככל הנראה תושג פשרה על שלושה תקנים נוספים שיוקצו לתקופה מוגבלת למשרד התקשורת לצורך הפרויקט. כזכור, משרד התקשורת דרש בהתאם להמלצות ועדת גרונאו תקציב ל-8 תקנים פלוס חברת ייעוץ חיצונית שתכין עבודה מקיפה בנושא.

משרד התקשורת דורש שהעובדים יהיו עובדי משרד לכל דבר ועניין כדי שיינתנו בידיהם הסמכויות הרלוונטיות לכניסה לתוך מתקני בזק. אם הם לא יהיו עובדי המשרד, בזק תוכל להערים קשיים ולמנוע מעובדים אלה מידע וגישה לחומרים ומתקנים שלה, ומשרד התקשורת רוצה להימנע מבעיות. מנגד, האוצר חושש שהעובדים יישארו עובדי המשרד גם לאחר סיום עבודתם, ולכן כנראה תושג פשרה שעובדים אלה יידעו מראש שכהונתם מסתיימת ברגע שהעבודה על יישום מסקנות דו"ח גרונאו תסתיים.

מטרת העבודה היא לקבוע את מחירי רכישת קווי התשתית של בזק על ידי מפעילים חדשים שירצו לעשות זאת ולהתחרות בבזק באמצעות שימוש בתשתיותיה (Unbundling). העבודה היא מורכבת ומסובכת ויכולה להימשך כשנה וחצי (כך קבעה ועדת גרונאו) אך במשרד התקשורת מקווים לקצר את הזמן ולאפשר יישום המודל בתוך כשנה. עם זאת, ספק אם זה יקרה ללא התקציב המתאים וכוח האדם הנדרש שכן מדובר בנושא מאוד מורכב.

אפשרות נוספת שעומדת בפני משרד התקשורת היא לקבל ייעוץ מהאיחוד האירופאי המשותף, אך זה לא יכול להוות תחליף לעבודה מקצועית שהמשרד חייב לעשות.