גרמניה תשקול לערוב להלוואותיה של אופל, חברת הבת של ג'נרל מוטורס

עם זאת לא תוצע לחברה "חבילת סיוע" ; מגזין "פוקוס": אופל זקוקה ל-2.5 מיליארד דולר ; החברה הפסיקה ל-14 ימים את פעולות הייצור במפעל בנמצא בפולין בשל ירידה בביקוש באירופה

ממשלת גרמניה תשקול מתן ערבויות על הלוואותיה של חברת אופל בשל המצב אליו נקלעה החברה, אך לא תציע חבילת סיוע. כך אמר היום שר האוצר הגרמני, פיטר סטיינברוק. השר אישר כי מתנהלות שיחות בין הצדדים. "זה נכון שאנו דואגים למצב", אמר.

על פי מגזין "פוקוס", אופל, חטיבה של חברת ג'נרל מוטורס , זקוקה ל-2 מיליארד אירו (2.5 מיליארד דולר), סכום אותו חברת האם לא יכולה לספק.

חברת אופל, המעסיקה 25 אלף עובדים ברחבי גרמניה, אמרה כי ביקשה מהממשלה ערבונות על מנת להבטיח את מימונה. מן החברה נמסר כי אם יהיה צורך להשתמש בערבונות, הם יושקעו בפיתוח מוצרים ובמפעלים הנמצאים בגרמניה ומחוצה לה.

בקשה זו מגיעה לאחר שג'נרל מוטורס הודיעה כי תבקש סיוע ממדינות בהן יש לה מפעלים.

"מטרתן של השיחות הנוכחיות היא להבטיח הלוואות נוספות בשל המשבר הפיננסי העולמי שבעקבותיו מצבה של חברת האם שלנו, ג'נרל מוטורס, הפך קשה יותר", אמר קלאוס פרנץ, הממונה על הועד המנהל של החברה. "אנו רוצים להבטיח את עתידה של אופל באירופה, אך גם את עתידן של המשרות ולכן יש לנו את תמיכתם המלאה של העובדים", הוסיף.

בתוך כך, הפסיקה חברת אופל ל-14 ימים את פעולות הייצור במפעל בנמצא בפולין בשל ירידה בביקוש באירופה, "כדי להתאים את הייצור להיקף הביקוש במערב אירופה", כך אמר וויצ'יץ' אוסוס, דובר חברת ג'נרל מוטורס בפולין.

המפעל, שקיים משנת 1998, מייצר רכבים מסוג אסטרה וזפירה, ומעסיק 3,000 עובדים, אשר לדבריו של אוסוס יקבלו משכורת מלאה, על אף השהיית העבודה.