מופז חושף טפח מתוכנית החירום הכלכלית: ההשקעה בתשתיות התחבורה תגדל בכ-5.5 מיליארד שקל ב-3 שנים

התוכנית כוללת תוספת של כ-2.5 מיליארד שקל כבר בתקציב 2009 ; למרות הודעת שר התחבורה: רשימת הפרויקטים הסופית טרם סוכמה

התייחסות ראשונה של משרד התחבורה להשקעה המתוכננת במסגרת תוכנית החירום הכלכלית. שר התחבורה שאול מופז אישר את התוכנית של משרד התחבורה ליישום פרויקטים בהיקף כולל של 5.5 מיליארד שקל.

ל"גלובס" נודע כי התוכנית כוללת תוספת תקציבית של כ-2.5 מיליארד שקל לפרויקטים בתחום התחבורה כבר במהלך 2009, והזרמה של עוד 3 מיליארד שקל מעבר לתקציב הרב שנתי שתוכנן.

ההשקעה הכוללת אמורה להתפרס על פני 3 שנים, כאשר מחצית מהפרויקטים יהיו באחריות החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) והיתרה תתחלק בין התחום העירוני לרכבת.

ממשרד התחבורה נמסר כי הפרויקטים תואמו עם האוצר, אולם נודע כי באוצר נוטים לאשר רק חלק מהפרויקטים שהוצעו, והנושא נמצא עדיין בדיונים לקראת הצגת התוכנית לקבינט הכלכלי. לפי הערכות, באוצר מעוניינים להוציא יותר פרויקטים לביצוע בשיתוף המגזר הפרטי.

התוכנית כוללת פרויקטים של פיתוח כבישים ואחזקת כבישים בתחום הבין עירוני בכל רחבי הארץ, פיתוח כבישים בתחום העירוני, קידום והרחבה של פרויקטי תחבורה ציבורית ואמצעי הסעה המוניים וכן פיתוח פרויקטים מסילתיים.

מופז אמר כי "אין עוררין על כך שאחת הדרכים המוכחות להתמודדות עם משבר כלכלי היא השקעה בתשתיות התחבורה והתפקיד שלנו הוא להכין שורה של פרויקטים שניתן יהיה להוציא לפועל החל מטווח הזמן המיידי. זאת עשינו. יש לנו כרגע פרויקטים בהיקף של חמישה עד שמונה מיליארד ש"ח שיוכלו לצאת למכרז כבר בשנת 2008".

עוד הוסיף השר מופז, כי "השקעה בתשתיות התחבורה תסייע למשק להיחלץ מהמשבר הכלכלי, שאנו כבר רואים את אותותיו. מהלך זה יניע את גלגלי המשק, יספק מקומות עבודה, ישנה את פני מדינת ישראל וייטיב עם האזרח הישראלי והכלכלה הישראלית הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך".

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן אמר כי "העבודה הזו היא תוצאה מאומצת של חודשים ארוכים במשרד התחבורה וכי יש להמשיך בעבודות קידום הזמינות והתכנון על פרויקטים נוספים כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש".