כך נצמצם פערים של עשרות מיליוני ליש"ט

מנכ"ל אברטון מסביר מדוע המועדון חייב לעבור לאצטדיון חדש: "ארסנל מכניסה מדי משחק בית 3 מיליון ליש"ט, אנחנו מכניסים 800 אלף ליש"ט. אברטון מכניסה 33% פחות מאשר קבוצת פרמיירליג ממוצעת"

קבוצת הכדורגל האנגלית אברטון תנסה לשכנע בשבועות הקרובים מפקח מטעם הממשלה לאשר לה את תוכנית בניית האצטדיון החדש שלה, שעלותו מוערכת ב-400 מיליון ליש"ט. אם הכל יעבוד כמתוכנן, האצטדיון, שייבנה בשיתוף עם רשת הסופרמרקטים טסקו, ייפתח בתחילת עונת 2011/12.

אך מבחינת אוהדי הקבוצה, יש בעיה חמורה עם התוכנית: השטח של האצטדיון נמצא בעיירה קירקבי, מחוץ לגבולות העיר ליברפול ובמרחק של 9.6 ק"מ מגודיסון פארק, האצטדיון שבו משחקים ה"טופיז" מאז 1892.

עם זאת, רוברט אלסטון, מנכ"ל הקבוצה, הסביר עד כמה המעבר חיוני למועדון מבחינה כלכלית: "ארסנל מכניסה מדי משחק בית 3 מיליון ליש"ט, אנחנו מכניסים 800 אלף ליש"ט בלבד ביום משחק", הסביר לתקשורת האנגלית. "במונחים של עונה שלמה, כלומר 19 משחקים - הם מובילים עלינו ב-40 מיליון ליש"ט.

"בסך הכל, אברטון מכניסה 33% פחות מאשר קבוצת פרמיירליג ממוצעת, כאשר לפני 5 שנים, הפער עמד על 19%. הדרך היחידה מבחינתנו לצמצם את הפערים הכלכליים משאר קבוצות הפרמיירליג היא מעבר לאצטדיון חדש.

"בדקנו אפשרות לשפץ את גודיסון ולהפוך אותו לאצטדיון מודרני עם 50 אלף מקומות", המשיך אלסטון, "אבל זה בלתי אפשרי. אי אפשר לגבות מהאוהדים שלנו 35 ליש"ט לכרטיס באצטדיון הזה, שלא מתאים למאה ה-21. בשבוע שעבר ישבתי ביציע במשחק, ושישה עמודים הסתירו לי את המגרש. בלתי אפשרי לקנות סנדוויץ' במחצית, בגלל הצפיפות הגדולה ליד נקודות המכירה".