מקום 91 בדירוג 100 המשפיעים בתקשורת של "פירמה": הבלוגרית "דודה מלכה"; מקום 89 - אופירה אסייג

הדירוג המלא יתפרסם הערב במגזין שיופץ הערב למנויי "גלובס" - ומחר באתר "גלובס"

מקום 89: אופירה אסייג, מנהלת התוכן של "ONE"

כדורגלנים מפורסמים, אנשי עסקים, וטיפוסים שלא היית רוצה לראות בשעה מאוחרת בכביש בודד - זהו התמהיל שמציעה אופירה אסייג, מנהלת התוכן של ”ONE“.

אסייג היא גם ידידתו הקרובה של גאידמק ואחראית על מחלקת הספורט ברדיו 99. היא לא המציאה את הז’אנר, היא רק פיתחה ושכללה אותו לשיאים שלא היו כמותם בישראל. כוכבי כדורגל שמאסו בנשכנות ובהרמת האף של העיתונות המודפסת והאלקטרונית מצאו באסייג את הגשמת החלומות הרטובים שלהם, שזה אומר ללכת עם התקשורת ולהרגיש בלעדיה.

כדי לשמר את הקחותן המשתלם, הם מספקים לה מידע בלעדי. מבקריה טוענים כי יש לה קוד אתי ייחודי משלה, כי היא מאדירה אישים על חשבון דיווח הוגן, וכי יש לה שאיפות חסרות גבולות לצבור עוד ועוד כוח, ולכן אינה בוחלת ברכילות הזולה ביותר.

דרכה המרוחה בדבש של אסייג משכה כוכביעל כאיל ברקוביץ’, יוסי אבוקסיס, אבי נימני וחיים רביבו, שהחלו לעבוד אצלה כבעלי טורים ברדיו ובאינטרנט, ובעקבותיהם התפתחה נהירה של כדורגלנים ומעריצים.

עם כל הביקורת, נדמה שאסייג הצליחה לערער את ההגמוניה שהיתה למדורי הספורט בעיתונות ובטלוויזיה. כיום היא אחראית לסקופים רבים בתחום הספורט בישראל, בעיקר של העברות שחקנים ומאמנים בכדורגל ובכדורסל. בברנז’ה כבר החלו לרוץ שמועות שעקב ההתקשרות העסקית החדשה של קבוצת “ידיעות אחרונות” שבו רכש “ידיעות” 51% ,”ONE“ עם אתר מהקבוצה, יש סיכוי שאסייג השאפתנית תהיה מועמדת לתפקיד עורכתהעל של תחום הספורט בקבוצת "ידיעות אחרונות".

מקום 91: ליאת בר-און, בלוגרית

דודה מלכה, או בשמה האמיתי ליאת בר און, היא הבלוגרית הלוהטת בישראל ובוודאי אחת הפופולריות ביותר. הבלוג שלה “מקפיאה את הבמיה” הוא נוקאאוט לעולם הבלוגים הישראלי, שמסתמך כמעט כולו על בלוגרים שהם למעשה עיתונאים שכותבים בלוג. הנושאים? המממ, בעיקר סקס ודמעות. בר און לוקחת את הכתיבה הנשית של המיינסטרים עוד צעד קדימה אל האבדון.

משפט מהפוסט האחרון: “בחופגורדון אני עולה במדרגות הארוכות אל הרחוב. לפי השמש כבר לפחות אין לי מושג ושלושים וחמש דקות, השעה שבה המכנסיים לא סתם ענקיים, הם גם מלאים בחול. הרחובות שקטים, ברמזור אני מאזינה לרדיו של האוטואים. קול ישראל מירושלים, שלום רב, השעה אגזוז של אוטובוס והרי החדשות”.

הבלוג יוצא דופן כי הוא באמת מדבר על חיי היומיום ברצף לא בהכרח תודעתי, בלי ברנז’ה ובלי ניימדרופינג. בר און חזקה גם בפייסבוק, שלה, שם היא כותבת על יומה ברצף notes- ב של אסוציאציות ללא סימני פיסוק.

לאחרונה, בעקבות ההצלחה של הבלוג, זכתה בר און בטור אישי בחינמון “ 24 דקות”, ובו היא מדווחת על השקפותיה בעניין גברים, דייטים וגבעתיים.

מגזין "פירמה" ובו דירוג החזקים והמשפיעים בתקשורת הישראלית ב-2008 יופץ הערב (ד') למנויי "גלובס". הדירוג המלא יתפרסם גם באתר "גלובס".