ציפי לבני מפתיעה: "תוכנית בר-און אינה נותנת מענה למשבר הפיננסי ולהתמודדות עם המיתון והפיטורים"

שרת החוץ ויו"ר קדימה: "פעולה נוספת שתספק מענה לאזרחים שקופות הגמל וקרנות הפנסיה שלהם נפגעו הכרחית - והיא גם תקרה"

יום אחרי ששר האוצר הציג את תוכניתו הכלכלית למלחמה באבטלה, הפתיעה שרת החוץ ציפי לבני ואמרה כי התוכנית שהציג מקורבה רוני בר-און אינה מספקת מענה.

במהלך סיור שקיימה השרה באזור התעשיה בגן תפן, שבמסגרתו נפגשה עם התעשיין סטף ורטהיימר שהודיע על הצטרפותו לקדימה, אמרה לבני כי "התוכנית הזו אמנם הכרחית אך היא לא מספקת מענה, ולא מתיימרת לספק מענה למשבר הפיננסי".

עוד אמרה לבני כי "התוכנית שהציג האוצר מספקת מענה דחוף למשבר הריאלי ולהתמודדות עם המיתון והפיטורים. על דעת כל הגורמים הכלכליים ובכללם הנגיד, התוכנית הזאת הכרחית".

בסביבתה של לבני מסבירים כי התוכנית של בר-און ופישר נותנת מענה לחשש מגלישה למיתון, אבל לדעתה של לבני יש להציג בתקופה הקרובה גם תוכנית משלימה לבעיית השחיקה בקופות הגמל.

יו"ר קדימה אמרה עוד כי תידרש פעולה נוספת שתספק מענה לאותם אזרחים שקופות הגמל וקרנות הפנסיה שלהם נפגעו. "אני מאמינה שפעולה נוספת זו הכרחית, היא גם תקרה, וזו צריכה להיות יוזמה של הממשלה קודם כל עם הגורמים הנוספים במשק. עדיף ליזום ולא להיגרר. חשוב ליישם את התוכנית שאושרה תוך הסרה מיידית של החסמים הביורוקרטים כדי שלא תישאר על הנייר ולגבש כבר עכשיו מענה ממשלתי הולם למשבר הפיננסי ולהשפעותיו על האזרחים", אמרה לבני.