השוער (והשחקן) היקר ביותר בהיסטוריה?

התקשורת האנגלית מדווחת: מנצ'סטר סיטי הציעה ליובנטוס 50 מיליון ליש"ט על ג'יאנלואיגי בופון, ומתכוונת להפוך אותו לשחקן היקר בתולדות הכדורגל ; השכר שמוצע לאיטלקי: בין 160 ל-240 אלף ליש"ט בשבוע

התקשורת האנגלית מפרסמת היום (ש') כי קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי תגיש הצעה בגובה חסר תקדים עבור ג'יאנלואיג'י בופון, שוערה של יובנטוס האיטלקית ומי שנחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בעולם בתפקידו. הסיטי רוצה שבופון יחתום בקבוצה כבר עם פתיחת חלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר.

על פי "הטיימס" הלונדוני, משלחת מטעם הסיטי כבר יצאה לטורינו והגישה הצעה של 50 מיליון ליש"ט עבור בופון. במידה והעסקה תצא לפועל, יש לכך משמעות אחת: בופון יהפוך לשחקן היקר בהיסטוריה של הכדורגל, ויעקוף את זינדין זידאן, עליו שילמה ריאל מדריד ליובנטוס 48 מיליון ליש"ט ב-2001. יש לציין כי בופון כבר הפך באותה שנה לשוער היקר בעולם, אחרי שיובנטוס שילמה עבורו 32.6 מיליון ליש"ט לפארמה.

בסיטי, שנרכשה בקיץ על ידי גוף ההשקעות של ממשלת אבו דאבי, מעוניינים להחתים את השחקנים הטובים בעולם וכסף לא מהווה בעיה עבורם. סמוך לתום מועד ההעברות ב-1בספטמבר, החתים המועדון את רוביניו, תמורת שיא בריטי של 34.2 מיליון ליש"ט. לפי "הטיימס", שכרו של בופון בקבוצה יעמוד על 160 אלף ליש"ט לשבוע, מה שיהפוך אותו לשחקן המרוויח ביותר בפרמיירליג יחד עם רוביניו, ששכרו זהה.

לטענת ה"דיילי טלגרף", הסכום אותו תציע סיטי לבופון גבוה אף יותר - 240 אלף ליש"ט לשבוע. בופון עצמו אמר לתקשורת האיטלקית כי הוא לא שולל מעבר לצפון מערב אנגליה: "יהיה טפשי מצד יובנטוס לסרב להצעות בסדר הגודל הזה. במצב כזה, אני אבקש מהסוכנים שלי להוציא את העסקה לפועל".

למרות הכל, ביובנטוס מכחישים פנייה של מנצ'סטר סיטי. ז'אן-קלוד בלאן, נשיא הקבוצה: "בופון לא למכירה, אין לו מחיר. לא היה מו"מ לגביו, ולא קיבלנו פנייה מהסיטי. אין שום אמת בסיפור הזה".