דנקנר שוקל להעביר את את נייר חדרה מיד ליד: דסק"ש בוחנת האפשרות להעביר אחזקותיה לכלל תעשיות

21.5% מהבעלות על נייר חדרה מוחזקת בידי דיסקונט השקעות ו-38% ממנה בידי כלל תעשיות ; החברות מינו מעריך שווי משותף ובוחנות בנפרד את השווי ההוגן של התמורה

נוחי דנקנר שוקל להעביר את את נייר חדרה מיד ליד: דיסקונט השקעות שבעלותו (73.9%) בוחנת את האפשרות להעביר אחזקותיה לכלל תעשיות, אף היא בבעלותו (60.5%). 21.5% מהבעלות על נייר חדרה מוחזקת בידי דיסקונט השקעות ו-38% ממנה בידי כלל תעשיות .

החברות מינו מעריך שווי משותף, אך טרם קיבלו את הערכות השווי. במקביל, בוחנות החברות בנפרד את השווי ההוגן של התמורה. שווי השוק הכולל של נייר חדרה מסתכם ב-569.8 מיליון שקל, המשקף לאחזקה של דיסקונט השקעות - בה מדובר - שווי של 122.52 מיליון שקל.

יצוין, כי אחזקות בעלי העניין בנייר חדרה מסתכמות ב-65.7%, כאשר בין בעלי העניין הנוספים ניתן למנות גם את כלל ביטוח וכלל פיננסים (אף הם מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר). כספי הציבור המנוהלים באמצעות השתיים (קופות גמל, קרנות נאמנות, פוליסות ביטוח המשתתפות ברווחים) מושקעים אף הם במניה.

מניות נייר חדרה נסחרות הן בבורסה בתל-אביב (שם הן נמנות עם מדד ת"א-100) והן בבורסה האמריקנית לניירות-ערך (AMEX). מתחילת 2008 איבדה המניה בבורסה המקומית 56.1% מערכה. ברבעון השלישי רשמה נייר חדרה גידול של 4.3% במכירות ל-447.2 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק למעלה מפי 4 ל-58.5 מיליון שקל.

גורמים בשוק מעריכים כי בכוונתו של נוחי דנקנר, בעל השליטה ב-IDB, "לשטח" את מבנה האחזקות בקבוצה. כך למשל, רווחות הערכות בדבר מחיקת חברת הגג IDB אחזקות, ומתן הצעות רכש לקונצרן כור ולבית ההשקעות כלל פיננסים , אף היא חברה בקבוצה. עם זאת, טרם התקבלה כל החלטה בעניין זה.

רק בשבוע שעבר הציעה דיסקונט השקעות הצעת רכש לנכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של חברת ההשקעות בפרט ושל קבוצת IDB בכלל. על פי ההודעה, מתכוונת דיסקונט השקעות לרכוש עד 650 אלף מניות במחיר של 126 שקל למניה. חברת ההשקעות שבשליטת נוחי דנקנר מבקשת בתוך כך להגדיל את אחזקתה בחברה ל-86.5% מ-75.5% עד דצמבר.

נייר חדרהנייר חדרה