עכשיו זה רשמי: אומריקס נמכרת לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-438 מ' ד'

דבר המגעים בין השתיים פורסם לראשונה ב"גלובס" *רוברט טאוב, מייסד, מנכ"ל ונשיא אומריקס: "אנחנו מאמינים כי העסקה היא לטובתם של בעלי המניות, העובדים והלקוחות של החברה"

אחרי סגירת העסקה מגיעה היום גם ההודעה: יצרנית הדבק הביולוגי אומריקס תימכר לג'ונסון אנד ג'ונסון האמריקנית ב-438 מיליון דולר, 25 דולר למניה. המסחר במניית אומריקס נסגר ביום שישי ב-21 דולר, לאחר עליה של 30%. דבר המגעים בין שתי החברות נחשף לראשונה ב"גלובס" בחודש אוגוסט.

ג'ונסון מסרה כי אומריקס תמשיך לפעול כיחידה עצמאית בתוך Ethicon, חטיבת המוצרים הביולוגיים לניתוחים של ג'ונסון אשר שימשה עד עכשיו כמשווקת מוצרי הדבק הביולוגי של אומריקס באירופה וארה"ב.

אלכס גורסקי, יו"ר החטיבה האחראית על את'יקון בג'ונסון, אמר כי "שיתוף הפעולה עם אומריקס כבר הרחיב את הצעתנו בתחום המוצרים החדשניים המעלים את הרמה של תחום הניתוחים בעולם. אנחנו מאמינים כי עסקה זו תשפר עוד יותר את יכולתנו להביא מוצרים חדשניים מבוססי מדע לחולים ולצוות המקצועי המטפל בהם".

רוברט טאוב, מייסד, מנכ"ל ונשיא אומריקס אמר כי "אנחנו נלהבים להכריז על העסקה המשלבת את היכולות של אומריקס בפיתוח מוצרים ביולוגיים חדשניים יחד עם היכולת של את'יקון למסחר ולהגיע לשווקים ברחבי העולם. אנחנו מאמינים כי העסקה היא לטובתם של בעלי המניות, העובדים והלקוחות של החברה. נהנינו משיתוף פעולה יציב עם את'יקון בחמש השנים האחרונות וכחברה מאוחדת, יכולות ההפצה והפיתוח שלנו יאפשרו לנו צמיחה ארוכת טווח אטרקטיבית עוד יותר".

אומריקס הוקמה בישראל על ידי טאוב ב-1994. החברה הונפקה באפריל 2006 לפי שווי של 143 מיליון דולר. ברבעון השני דיווחה על מכירות של 19.2 מיליון דולר ורווחים של 3 מיליון דולר.

אומריקסאומריקס