לברון ג'יימס חסין אש?

כוכבה של קליבלנד מה-NBA הצהיר כי בניגוד לטייגר וודס שנפרד לאחרונה מג'נרל מוטורס, הוא לא ייפגע מהמשבר הכלכלי בעולם ולא יאבד את הספונסריות שלו, אך מיקרוסופט החליטה לא להאריך את החוזה איתו

לברון ג'יימס, כוכבה של קליבלנד קבאלירס מה-NBA, טוען כי המשבר הכלכלי בעולם לא יפגע בהסכמי החסות הרחבים שלו. ג'יימס בן ה-23 מפרסם מספר תאגידי ענק, ביניהם נייקי וקוקה קולה.

השאלות סביב הספונסריות של לברון הגיעו בעקבות ההחלטה של ג'נרל מוטורס השבוע להפסיק את החסות שלה עם טייגר וודס. אחרי המשחק מול ניו יורק ניקס במדיסון סקוור גארדן ביום רביעי, אותו ניצחה קליבלנד 101-119, אמר לברון לכלי התקשורת: "כל החסויות שלי ארוכות טווח, אני יכול להתייחס רק למה שיש לי ומה שמצפה לי בעתיד".

למרות זאת, הבוקר (ה') נודע כי מיקרוסופט לא תחדש את הסכם החסות שלה עם לברון. שני האתרים שלו, lebron.msn.com ו-lebronjames.com נסגרו, מה שמשאיר אותו כרגע ללא אתר אישי.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט

מצד שני, אין מה לדאוג ללברון, שחתם על הסכם של 90 מיליון דולר ל-7 שנים עם נייקי עוד לפני שהשתתף במשחק אחד ב-NBA. הוא היה הבחירה הראשונה בדראפט של 2003 מבית הספר התיכון אקרון, וזכה לאינספור השוואות למייקל ג'ורדן, על הפרקט וגם בעולם החסויות. נדמה כי הוא לא מתרגש מהאטה הפיננסית שמורגשת בארה"ב: "תמיד יש עסקאות שאפשר לחתום עליהן", הוא הוסיף.

לברון מסיים את החוזה שלו בקליבלנד בסוף העונה הבאה, וקבוצות רבות כבר התחילו לפנות מקום בתקרת השכר שלהן על מנת לנסות להחתים אותו. המועמדות העיקריות לשים את ידן על הטאלנט הן ניו יורק ניקס, ניו ג'רזי נטס ודטרויט פיסטונס. "אני חושב שה-1 ביולי 2010 יהיה יום גדול, אחד מהימים הגדולים בהיסטוריית הפרי-אייג'נטס", אמר לברון. "הרבה קבוצות מתחמשות לקראת היום הזה".

מלבד ג'יימס, גם דוויין ווייד ממיאמי, אמארה סטודמאייר מפיניקס וכריס בוש מטורנטו צפויים להפוך לחופשיים בסוף בקיץ 2010.