קרדן אן.וי מסכמת רבעון: הרווח הנקי הסתכם בכ-7 מיליון אירו

ברבעון המקביל של 2007 לא הציגה החברה כל רווח ; הכנסות החברה עלו בכ-20% והסתכמו בכ-303 מיליון אירו ; היקף הנכסים של החברה עלה ב-23% ל-5.2 מיליארד אירו

חברת ההחזקות קרדן אן.וי. שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור דיווחה היום (ו') על תוצאותיה ברבעון השלישי. בשורה התחתונה סיכמה החברה רווח נקי של כ-7 מיליון אירו, לעומת רווח מאופס בשורה התחתונה ברבעון המקביל.

הכנסות החברה עלו בכ-20% והסתכמו בכ-303 מיליון אירו. היקף הנכסים של החברה גדל לכ-5.2 מיליארד אירו, נכון לסוף הרבעון השלישי, לעומת 4.2 מיליארד אירו בסוף הרבעון השלישי של 2007, עלייה של כ-23%.

מגזר הנדל"ן תרם ברבעון השלישי רווח של כ-12 מיליון אירו לעומת רווח של כ-22 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח נבע ברובו משערוך שבעה פרויקטים שבנייתם הושלמה. חלקה של קרדן או.וי ברווחים אלו הסתכם ברבעון השלישי בכ-18 מיליון אירו.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו הכנסות החברה מהשכרה ומניהול נכסים במזרח אירופה לכ-54 מיליון אירו, לעומת כ- 43 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת מסיום בנייתם של שבעת הפרויקטים שהוזכרו ב-2008 וחמישה פרויקטים נוספים בחציון השני של שנת 2007, וכן מעלייה בדמי השכירות בחלק מנכסי הקבוצה.

ברבעון השלישי של 2007, התקופה המקבילה, חלקה של קרדן אן.וי בגין שערוך הנדל"ן להשקעה בקבוצת GTC הסתכם בכ-27 מיליון אירו.

פעילות מגזר השירותים הפיננסיים בעסקי הבנקאות והאשראי הקמעונאי באמצעות TBIF תרמה ברבעון השלישי רווח של כ-4 מיליון אירו לעומת הפסד של כ-16 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

פעילות מגזר השירותים הפיננסיים בעסקי הביטוח והפנסיה באמצעות TBIH תרמה לשורה התחתונה הפסד של כ-10 מיליון אירו, לעומת הפסד של כ-2 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

מגזר ההשקעה בנכסים תרם לרווח הכולל ברבעון השלישי הפסד של כ-3 מיליון אירו לעומת הפסד של כ- 4 מיליוני אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

פעילות מגזר הרכב ומוצרי הצריכה תרמה ברבעון השלישי רווח של כ-2 מיליון אירו, לעומת רווח של כ-1 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

ב-30 לאוקטובר החליטו ב-S&P מעלות להכניס את קרדן אן.וי לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, ונימקו החלטתם בכך ש"איכות האשראי של קרדן במזרח אירופה נפגעה והגדילה הסיכון העסקי". החברה הבת של קרדן, GTC RE , נמצאת ברשימה כבר מחודש מאי.