רו"ח יגאל בריטמן: "הממשלה מגלה הססנות בקבלת החלטות ומגיבה לאט מדי ומעט מדי"

בכנס "תום שנת המס בצל המשבר הכלכלי" אמר יו"ר ומנהל עסקים ראשי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר: "מה שראינו עד כה בארה"ב הוא רק קצה הקרחון של המשבר"

"ממשלת ישראל מגלה הססנות בקבלת החלטות ומגיבה לאט מדי ומעט מדי בכדי לנווט בהצלחה את המשק בשעת משבר". כך טען היום (א') רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט בריטמן אלמגור זהר, בכנס "תום שנת המס בצל המשבר הכלכלי" שקיימה הפירמה בשיתוף פורום מנהלי הכספים בתעשייה.

בריטמן, שהתייחס להשפעת המשבר הכלכלי העולמי על חברות ישראליות, אמר כי "המודלים העסקיים שלפיהם פעלו חברות רבות במשק הישראלי אינם ישימים עוד. כל חברה נדרשת כיום לבחון מחדש את המודל העסקי שלה, על מנת לשרוד".

בריטמן שב מביקורי עבודה בארה"ב ובסין, ואמר כי המשבר העולמי הביא לערעור שיווי המשקל ומאזן הכוחות הכלכלי בין המזרח למערב. לדבריו, "מה שראינו עד כה בארה"ב הוא רק קצה הקרחון של המשבר. ארה"ב ניצבת בפני מיתון עמוק, ומדינות אירופה, בפרט אנגליה, חוות תהליכים דומים. במקביל, המעצמה הסינית תופסת תאוצה".

בריטמן ציין כי חברות ישראליות יצטרכו להתאים עצמן להתחזקות שוקי המזרח על חשבון שוקי המערב. לדבריו, "לנוכח השינויים במאזן הכוחות, אין זה מפתיע שיותר ויותר חברות ישראליות מפנות את מאמצי השיווק והמכירות שלהן לעבר המזרח".