הנפט צלל בעוד 4.7% לשפל של 3.5 שנים; חשש לירידה בביקושים על רקע הצניחה במכירות המכוניות

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגומי נקבע בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ב-46.96 דולר לחבית ; שכרם של הפעילים בשוק הסחורות יורד מהר יותר ממחיר הנפט; צפוי להצטמצם השנה בכ-60%

מחירו של הנפט ממשיך לצנוח גם הערב. החוזה העתידי הנסחר בבורסות הסחורות של ניו יורק למסירה בינואר איבד עוד 4.7% מערכו ונפל לרמת שפל בא לא ביקר הזהב השחור מאז ה-20 במאי 2005, כשנקבע ב-46.96 דולר לחבית. נזכיר כי אתמול צלל מחירו ב-9.4%.

הנפילה הערב מיוחסת לחששות הגוברים בשוק כחי על רקע החרפת המשבר תרשם ירידה בביקושים לנפט. את החששות האלו חיזקו היום הידיעות שזרמו מיצרניות כלי הרכב שפרסמו הערב את נתוני המכירות בארה"ב בחודש נובמבר, אשר הצביעו על ירידות חדות של עשרות אחוזים ביחס לחודש זה בשנה שעברה. נציין כי מכירותיה של חברת ג'נרל מוטורס צללו ב-41% ומכירותיה של פורד נפלו ב-30.6%.

נתון מעניין שפורסם היום מעיד כי המשכורות של הפעילים בשוק הסחורות בוול סטריט יורדות בקצב מהיר יותר מזה של מחיר הנפט, שאיבד כ-68% משיא של 147.27 דולר לחבית אותו הציג ביולי השנה. סוחרי המתכות והאנרגיה המובילים בארה"ב צפויים להרוויח השנה בין 1 ל 1.5 מיליון דולר לשנה, כולל בונוסים. מדובר בסכום נמוך בהרבה ממשכורות של בין 5 ל-8 מיליון דולר, מהן נהנו הסוחרים בשנת 2007. כך מעריכים בחברת כוח האדם, קנדי אסוסייטס,

בחברת ארמסטרונג, מעריכים כי הבונוסים בגולדמן זאקס ומורגן סטנלי, סוחרי הנפט הגדולים ביותר בוול סטריט, יצטמצמו בכ-60%.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר נפל בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק ב-4.7% ונקבע ב-46.96 דולר לחבית ; אמש ננעל הנפט בירידה של 9.46% ל-49.28 דולר לחבית נפט גולמי.

[לאתר חוזים עתידיים]

עוד בשוק האנרגיה: קרטל אופ"ק דחה בסוף השבוע (שבת) את ההחלטה האם לקצץ בקצב הפקת הנפט על מנת להדוף את הירידה במחירו לחודש הבא. זאת, במטרה להעניק שהות נוספת כדי לבדוק את יעילות הצעדים הקודמים שננקטו ושמטרתם למנוע צניחה של מחירי הנפט.

הפגישה שנערכה בין נציגי מדינות ארגון יצואניות הנפט, אתמול בקהיר הכינה את הקרקע לפסגה באוראן, אלג'יריה, ב-17 בדצמבר. לדברי עלי אל-נעימי, השר לענייני נפט של היצואנית הגדולה בעולם אשר משמשת בפועל כמנהיגת הארגון, "נחליט על צעד תקיף לכשניפגש שם".