אבי ניר, מנכ"ל קשת, נבחר לאיש השיווק של חודש נובמבר

איגוד השיווק הישראלי: "ניר הוביל השנה את מהפכת הריאליטי, הבאה לידי ביטוי אופטימלי במהלך השיווקי המזהיר של 'האח הגדול'" ; מנכ"ל האיגוד, תלמה בירו: "תקיפתו של ניר התקבלה על-ידינו בזעזוע, פלצות וחרדה"

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, לאיש השיווק של חודש נובמבר 2008.

הוועדה, שעם חבריה נמנים כ-15 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק בכירים, מציינת את שנת 2008 כ"שנת הריאליטי", ואת אבי ניר כמי שהוביל את מהפכת הריאליטי, הבאה לידי ביטוי אופטימלי במהלך השיווקי המזהיר של "האח הגדול" של קשת.

"האח הגדול", מעבר להיותה תוכנית הריאליטי השוברת שיאי רייטינג, היא גם התוכנית הראשונה המשודרת 24 שעות ביממה בכבלים, באתר קשת (mako) ובסלולר.

לטענת השופטים, "האח הגדול" - שפרצה תוך זמן קצר את גבולות הז'אנר - הפכה לתופעה שהינה הרבה מעבר לתוכנית ריאליטי מוצלחת. לטענתם, "האח הגדול" היא למעשה תוכנית המהווה מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית על כל גווניה ומורכבויותיה, והשיח החברתי שהיא יצרה מכה גלים ואינו יורד מסדר היום החברתי בישראל.

אבי ניר החל את פעילותו כמנכ"ל קשת ב-2002, ומאז הוא מוביל את הזכיינית להישגים והצלחות בכל תחומי העשייה הטלוויזיוניים. תחת ניהולו של ניר הפכה קשת לזכיין המוביל בישראל, המבשר פריצות-דרך משמעותיות בעשייה הטלוויזיונית הישראלית, כמו גם בחדירה לשוק הבינלאומי, עם מכירת פורמטים מקוריים לחו"ל.

תחת ניהולו של ניר הפכה קשת מזכיין טלוויזיה מסחרית לגוף תוכן הפועל בכל הפלטפורמות הקיימות: בברודקאסט באמצעות ערוץ 2, בכבלים באמצעות ערוץ ביפ וערוץ 20, באינטרנט באמצעות פורטל mako ובסלולר דרך פורטל ייעודי לתוכניות קשת.

שבוע לאחר שניר התבשר על הבחירה מפי מנכ"ל האיגוד, תלמה בירו, הוא הותקף באכזריות בקירבת ביתו. על כך אומרת בירו: "תקיפתו האלימה של חברנו אבי ניר התקבלה על-ידי המפרסמים ואנשי השיווק בישראל בתחושת זעזוע, פלצות וחרדה. אנו מוקיעים בכעס, בשאט-נפש ובנחרצות כל ניסיון לפגוע בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, שאבי ניר הוא שם נרדף לשניהם. בצד היותו איש טלוויזיה מחונן, חתום אבי ניר יחד עם רבים מאיתנו על מהלכים שיווקיים פורצי-דרך ואפקטיביים, וככזה אנו רואים בו גם שותף לדרך. אנו שולחים לאבי איחולי החלמה שלמה, מחזקים את ידי המשפחה ואת ידי חברינו בקשת, ומחכים יחד איתם שיחזור אלינו במהרה, בבריאות ובשלום".