נתניהו: "מדינת ישראל זקוקה לשידור ציבורי חזק"

יו"ר האופוזיציה בכנס אילת לעיתונות: "היחסים שלי עם התקשורת ושל התקשורת אתי עברו שינוי מבורך. אני הזדקנתי והתקשורת התבגרה - הגיל עושה את שלו"

מדינת ישראל זקוקה לשידור ציבורי חזק, כך אמר אתמול (ב') יו"ר האופוזיציה והמועמד לראשות הממשלה, בנימין נתניהו, במושב המליאה של כנס העיתונות המתקיים באילת. "אני אומר את זה דווקא כשמפת התקשורת מתפתחת. בישראל יש איום תרבותי כפול: מחוץ יש לנו הצפה בחומרים מיובאים מחו"ל, ומבית יש לנו איום של התפצלות שבטית ושחיקת הליבה".

בהתייחסו לרשות השידור ולמצבה אמר נתניהו, "הוויכוח על רשות השידור, כמו כל דבר שנוגע בכסף, זה 90% על התקציב ו-10% מה עושים עם הכסף". נתניהו התייחס לצורך להגדיל את ההפקה המקורית ולגוון את הצינורות אליהם יוצאים הדברים החוצה.

יש לזכור כי בתקופת כהונתו של נתניהו כשר האוצר הוא היה זה שיזם את הפחתת האגרה, אחת הסיבות שהביאו לחנק השידור הציבורי. אתמול אמר נתניהו כי "נעשו אז קיצוצים שלא פסחו על שום תחום והשידור הציבורי הרגיש את זה גם כן. אני מבין היום שרשות השידור מנסה להגיע להסכמה עם האוצר בעניין זה. לא הייתי עוצר את האגרה לגמרי".

נתניהו התייחס גם לשאלת יחסיו עם התקשורת ואמר, "היחסים שלי עם התקשורת ושל התקשורת אתי עברו שינוי מבורך. אני הזדקנתי והתקשורת התבגרה, הגיל עושה את שלו".