מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב: "רשת ביטחון רק תעביר כסף מעניים לעשירים"

ירום אריאב לגלי צה"ל: "בשום מקום בעולם לא הופעלה רשת ביטחון במתכונת המוצעת - זה אמור להיות 'פטנט' ישראלי" ; על "מכתב הפקידים": "רצו להעניק משהו שעלותו מיליארדים והוא רגרסיבי ולא סוציאלי, ויש חוק שמי שמופקד על תקציב המדינה הוא אגף שוק ההון באוצר"

"כאשר אומרים "רשת ביטחון" זה נהדר כי זה נותן ביטחון. מה יותר טוב מביטחון בתקופה שבה מדברים על רעידות אדמה וסופות טייפונים? אבל כרגע מדובר על להעביר כסף ממי שאין לו למי שיש לו. זה בא להגן על רווחים יותר גבוהים דווקא למי שיש להם" - כך אמר היום (ה') מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בראיון לגלי צה"ל, בהתייחסו לנושא רשת הביטחון, שבכירי המשק מתמהמהים בסיכומו, ושסביבו מתקיים מאבק פוליטי שהחריף מתחילת השבוע.

אולם אריאב מכחיש את קיומם של חילוקי דעות בין הצדדים: "אנחנו עובדים גם עם המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ וגם עם בנק ישראל כדי לגבש את הצעדים. תתפלא כמה שהדעות של אנשי המקצוע בדיונים קרובות בענין הזה".

כשנשאל על "מכתב הפקידים" שנשלח השבוע לרה"מ, אמר אריאב: "המכתב הזה היה באמת דבר חריג, כי קרה פה דבר חריג. בתקופה כזאת, של ערב בחירות, חשוב שהדברים יישמרו. שטובת הציבור תישמר".

- התערבות רה"מ היתה דבר חריג?

"אנחנו ניזונו מהתקשורת, לא היינו מעורבים. היה מצב שבו רצו להעניק משהו שבסופו של דבר עלותו מיליארדים והוא רגרסיבי ולא סוציאלי ומעביר כסף מעניים לעשירים, ויש חוק שמי שמופקד על תקציב המדינה וביצועו זה אגף שוק ההון באוצר. הדרך הנכונה לטפל בחוסכים היא טיפול נכון במשק ודרכו בשוק ההון, ודרכו להגיע לחוסכים. בשום מקום בעולם לא הופעלה רשת ביטחון במתכונת המוצעת. זה אמור להיות 'פטנט' ישראלי". אמר אריאב.

- ועדת הכספים התנתה את אישור תוכנית ההאצה ברשת ביטחון.

"זה לא סביר בעליל. כרגע, ככל שאנחנו רואים, הולך להיות פה לא קל, וכל האינדיקטורים מראים את זה. מה ששמנו על שולחן ועדת הכספים זה מה שאנחנו מוצאים לנכון. אנחנו יושבים לגבש הצעות נוספות. ביום שני נגיש את המלצותינו לשר האוצר, לבנק ישראל ולראש הממשלה".