מחיר הנפט ננעל בזינוק של 7% ל-43.71 דולר לחבית על רקע הציפיות לקיצוץ משמעותי של אופ"ק בתפוקה

אנליסטים מעריכים כי בפגישתו בשבוע הבא, הארגון יקצץ התפוקה ב-2 מיליון חביות ליום ; הנשיא הזהיר כי משבר כלכלי במדינות המייצאות נפט רק יחמיר את המשבר הגלובלי

הצרכנים, שלאחרונה נהנו מירידות במחירי הדלק, עלולים לראותם שבים בשנה הבאה למגמת עלייה. זאת, באם הירידה בתפוקה של ארגון אופ"ק תהיה גדולה מהצפוי.

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בינואר ננעלו בזינוק של 7% ל-43.71 דולר לחבית - תוספת יומית של 2.9 דולר.

נשיא הארגון, חביב חליל, אמר לסוכנות AP כי ההחלטה על קיצוץ בתפוקה תתקבל בפגישתו הבאה של אופ"ק, ב-17 בדצמבר. לדבריו, טרם התקבלה החלטה כזו, אך הקיצוץ יהיה משמעותי. אנליסטים בתעשייה מעריכים כי אופ"ק יקצץ התפוקה ב-2 מיליון חביות ליום.

ביום ו', מחיר הנפט ננעל ברמה של 40.8 דולר לחבית - שפל של ארבע שנים - וזאת לאחר שביולי, טיפס מעל לרמה של 140 דולר לחבית. באוקטובר, הודיע אופ"ק על קיצוץ של 1.5 מיליון חביות ליום, אך קיצוץ זה לא הצליח לעצור את הירידה המהירה במחירים.

חליל הוסיף כי אם המחיר יוסיף לרדת, יכול להיווצר משבר כלכלי של ממש במדינות המפיקות נפט וזה עלול רק להחריף את המשבר הגלובלי. לדבריו, אם בסופו של דבר, הנפט יימכר בפחות מעלות הפקתו, הרי שהמדינות המייצאות נפט ייאלצו להפחית משמעותית את השקעותיהן מעבר לים.

[לאתר חוזים עתידיים]