הרשימה מתארכת: ליאו נואי שיעבד מניות בריטיש ישראל עם רכישתה

מניות חברת הנדל"ן המניב הוענקו כבטחונות לבנק דיסקונט כתנאי למתן הלוואה

אחרי לבייב, תשובה ואחרים הגיע היום תורו של ליאו נואי להיחשף כמי ששיעבד את מניות החברה שלו. מדיווח החברה לבורסה בהמשך לדרישת רשות ני"ע, עולה כי איש העסקים היהודי-בריטי, השולט בחברת בריטיש ישראל באמצעות חברת UK One, נאלץ לשעבד את מרבית מניות בריטיש ישראל לבנק דיסקונט כשרכש את החברה.

נואי מחזיק ב-74% ממניות בריטיש ישראל, שמנייתה צנחה בשנה האחרונה ב-55% למחיר של 4.8 שקלים, המשקף לחברה שווי שוק של 608 מיליון שקל בלבד. סך ההתחייבויות של בריטיש ישראל הינו 5.8 מיליארד שקל, מתוכם 2.5 מיליארד שקל התחייבויות לבנקים לזמן ארוך.

בבעלות החברה, המנוהלת על ידי עמיר בירם, למעלה מ-20 נכסים בשטח כולל של למעלה מ-300,000 מ"ר. 67% מהמרכזים המסחריים והמשרדים ממוקמים במרכז הארץ. הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, קניון אבנת, פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון וקניון לב אשדוד.

הכנסות החברה צמחו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-7% ל-742 מיליון שקל, אך הרווח הנקי צנח ב-45% בעקבות הוצאות מימון גבוהות. החברה ציינה כי המשבר טרם פגע בביצועיה התפעוליים, והדבר בא לידי ביטוי בגידול בהכנסות משכר דירה, בשיעורי התפוסה הגבוהים (כ-98%) וכן בצמיחה בפדיון.

מלבד ליאו נואי ובני משפחתו, נשלטת חברת UK One גם על-ידי משפחת קליין, בית ההשקעות אקסלנס ועמיר בירם. UK One נשלטת בשרשור על-ידי שלוש חברות שונות הרשומות במקלטי המס גיברלטר ואיי הבתולה הבריטיים.