מחזיקי האג"ח באמריס יפנו מחר לביהמ"ש בבקשה לפירוק - עו"ד יוסי כהן נבחר ליצגם; גאידמק לא בא

(עדכון) - גאידמק גם לא שלח נציג לאסיפה ; יום סוער עם 3 אסיפות של מחזיקי אג"חים: רקאנטי הבהיר למשקיעי גמול שנגמר לו הכסף, רוז'נסקי הבטיח למשקיעי דלק נדל"ן כי יחזיר הכל

ארקדי גאידמק, המחזיק ב-75% מחברת אמריס , לא הגיע ואף שלח נציג לאסיפת מחזיקי האג"ח של אמריס היום. מחזיקי האג"ח של החברה דנו היום (ג') בהצעות להסדר החוב.

בסיומה של האסיפה החליטו מחזיקי האג"ח באמריס כי יפנו מחר לביהמ"ש בבקשה לפירוק החברה. עו"ד ד"ר יוסי כהן נבחר ליצגם. מחזיקי האג"ח ידרשו בבקשה פירעון מיידי וכינוס נכסים של אמריס, כך שבמסגרת זו יפעל המפרק למימוש מניות פטרו גרופ והחזר של חלק מהחובות של אמריס.

לעומת גאידמק, אמנון ברזילי, המעוניין להשתלט על החברה הבת פטרו גרופ, אמר למחזיקי המניות: "צריך להיכנס לפטרו גרופ ולעשות את כל המאמצים לשפר את המצב". בתגובה אמר לו אחד ממחזיקי האג"ח בחברה: "אין מנכ"ל ואין יו"ר לחברה. צריך לפנות לבית המשפט ולמנות לחברה כונס נכסים.

ברזילי הוסיף: "לוי קושניר בא אליי בלילה בוכה ורועד וביקש את הכסף. נכנסתי בעל כורחי להשקעה הזו". בתגובה לדברים נמסר בשם לוי קושניר כי לא התקיימה פגישה עם אמנון ברזילי בעניין אמריס.

ברזילי הגיב לביקורת הקשה מצד המשקיעים, שתהו כיצד השיג שעבוד של 13% ממניות פטרו גרופ תמורת הלוואה 2 מיליון שקל בלבד.

ברזילי אמר גם למחזיקי האג"ח של מטיס קפיטל: "יש לנו אותו אינטרס, כולנו רצינו להרוויח".

לאחרונה התפטר לוי קושניר, ממלא מקום המנכ"ל, היו"ר ומבעלי השליטה לשעבר באמריס. קושניר היה למעשה חבר הדירקטוריון היחיד באמריס, לאחר שבאוקטובר האחרון התפטרו נציגיו של ארקדי גאידמק, בעל השליטה, בדירקטוריון: אליעזר (מודי) זנדברג, ח"כ לשעבר ממפלגת צומת, שלמה רוטמן, שכיהן בעבר כיו"ר חברת החשמל ואוסיף, ואבינועם דגן.

בנו של לוי קושניר, אלעד קושניר (31), התפטר מתפקידו באוקטובר כך שהחברה נותרה ללא מנכ"ל, יו"ר או דירקטוריון.

ברקע עומד ניסיון השתלטות עוינת של חברת מטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת ברזילי ומוני הראל, על החברה הבת, פטרו-גרופ. מטיס קפיטל מחזיקה ב-62% מהאג"ח של אמריס, ב-12% ממניות פטרו גרופ ישירות, וקיים שעבוד נוסף של 13.2% מניות פטרו-גרופ, שניתן לפני מספר חודשים כנגד הלוואה של 2 מיליון שקל בלבד.

ההשתלטות על פטרו-גרופ תתאפשר בעיקר באמצעות האחזקה באג"ח של אמריס, שהביטחונות שלה הן 48% ממניות פטרו-גרופ. כלומר, מטיס קפיטל יכולה להגיע לאחזקה של 55% ממניות פטרו-גרופ.

גאידמק מחזיק היום ב-75% ממניות אמריס, ולוי קושניר ושותפיו דורשים ממנו לרכוש מהם את 25% המניות שנותרו, כפי שהתחייב בחוזה. משפחת ויליגר מצאה עצמה, בעל כורחה, מחזיקה ב-46.43% ממניות אמריס, לאחר שגאידמק נטל מהם הלוואה של 76 מיליון שקל ולא החזיר.

משפחת ויליגר קיבלה חזרה את מניות ויליפוד וגילאון שמכרה. מניות אמריס עדיין לא הועברו לידיהם ונותרו אצל הנאמן, רו"ח גיל הוכבוים. זאת לאחר שהדירקטוריון של אמריס, שגאידמק שלט בו בעבר, מנע את העברת המניות לויליגר.

אמריס פרסמה, באיחור, את תוצאותיה לסיכום הרבעון השלישי, בתוספת הערת "עסק חי". לאמריס גירעון בהון העצמי בסך 27.3 מיליון דולר, וחובות בסך של יותר מ-200 מיליון דולר.