שכר הבכירים במכון ון ליר בירושלים יקוצץ ב-8% וחלק מהעובדים יפוטרו

במכון מועסקים 117 עובדים, מתוכם כ-55 במשרה מלאה

לא רק התרומות למוסדות להשכלה גבוהה נפגעו קשות מהמיתון. מכון המחקר הירושלמי ון ליר, מכון מחקר עצמאי בתחום מדעי הרוח והחברה, נאלץ לצמצם היקף משרות במכון, לפטר ארבעה עובדים ולקצץ במשכורות הבכירים. כמו כן, הוחלט להקפיא פרויקטי שיפוץ ושדרוג מערכות ולהקפיא הפקתם של כשבעה ספרים חדשים מההוצאה לאור של המכון. במכון מועסקים 117 עובדים, מתוכם כ-55 במשרה מלאה.

מכון ון ליר, הממומן בידי קרן ון ליר ההולנדית בכ-21 מיליון שקל מדי שנה, נאלץ לספוג השנה קיצוץ של כ-4.5 מיליון שקל, שהם כ-20% מהכנסתו השנתית הקבועה, כתוצאה מירידת שער האירו וירידה בתקציבי הקרן. זאת, לאור ההפסדים שספגה כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי הנוכחי.

שמעון אלון, המנהל האדמיניסטרטיבי של המכון, אישר ל"גלובס" את דבר הירידה בהקצבת המכון השנה: "ניסינו לקצץ בדברים שניתנים לדחייה מבלי לפגוע בפעילות השוטפת הרגילה ולהקפיא פרויקטים שניתן לאחד או לדחות אותם. בנושא הפיטורים, ניסינו באמת ללכת על המינימום ההכרחי ולהיות אנושיים. לא פיטרנו אנשים שצפויים לצאת בקרוב לפנסיה. ראינו בכל אחד ואחד מהם כבני משפחה". אלון אישר גם את דבר הקיצוץ משכר הנהלת המכון בשיעור של כ-8%: "ראש המכון ויתר על חלק משכרו וכך גם ראש מחלקת פרסומים ועמית מחקר בכיר וכן עוזרת ראש המכון.