יו"ר ועד עובדי תנובה: החוסרים ברשתות השיווק היום אינם כתוצאה מצעדים שנקטנו

מדגיש כי החוסרים נגרמו עקב אסיפות עובדים, והם אינם תוצאה של תחילת השיבושים באספקה ; רמי לוי: "הבוקר כבר הרגשנו בחוסרים של כ-3% במגוון המוצרים שסופקו לנו, אם כי מדובר במוצרים בודדים"

עובדי תנובה החלו בשיבוש אספקת המוצרים לרשתות השיווק, ובחלק מהרשתות ניכרו בסוף השבוע והבוקר חוסרים במוצרים, אם כי בהיקף קטן.

"הבוקר כבר הרגשנו בחוסרים של כ-3% במגוון המוצרים שסופקו לנו, אם כי מדובר במוצרים בודדים, ועדיין לא הרגשנו את החוסרים בצורה מאסיבית", אומר ל"גלובס" רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה. "בנוסף, עד הצהריים השלימו בתנובה את החוסרים, וכעת לא חסרים למעשה מוצרים ברשת".

עם זאת, יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, מדגיש כי החוסרים נגרמו עקב אסיפות עובדים, והם אינם תוצאה של תחילת השיבושים באספקה - כפי שוועד העובדים איים לעשות.

"אנחנו בשיחה עם ההנהלה, נראה איך יתפתח ולאחר מכן נחליט על המשך צעדינו. ביום רביעי שעבר עצרנו את העבודה כיוון שכינסנו את העובדים והסברנו להם את המשמעויות. זה גרם לשיבושים. החוסרים שהיו היום לא היו כתוצאה מדברים יזומים שלנו", אומר שמחי ל"גלובס".

יצויין כי הרקע לסכסוך בין עובדי תנובה להנהלה הוא כוונת ההנהלה לפטר כ-300 מעובדי החברה, מתוכם 50 עובדי הפצה, במסגרת מה שהם מכנים "תוכנית התייעלות".

בנוסף, ההנהלה מעוניינת לפטר מדי שנה כ-30 עובדים על-פי שיקול דעתה הבלעדי וללא הסכמת הוועד, וזאת על מנת "לרענן את השורות" באמצעות העסקת עובדים חדשים.

סכסוך העבודה בין הצדדים הוכרז כבר בתחילת חודש אוקטובר, כך שהעובדים רשאים לנקוט צעדים ארגוניים באופן מיידי ועל-פי חוק.

תנובה מסרה היום (א') בתגובה: "לצערנו, בשל שיבושים קיימים במקומות שונים חוסרים שנובעים מאי-אספקת מוצרים. תנובה מתנצלת על אי-הנוחות ופועלת כדי להשלים את האספקה בהקדם".